تصویب ۶۹۱۷۰ میلیارد ریال برای جبران حوادث غیر مترقبه کشاورزان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی گفت: ۶۹۱۷۰ میلیارد ریال برای پرداخت غرامت کشاورزان خسارت دیده در سال جاری از حوادث غیر مترقبه و احیای واحدهای تولیدی به تصویب هیئت وزیران رسید.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد موسوی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی از وزارت کشور ۱۰۴۸۱۱ میلیارد ریال اعتبار از محل مواد ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرده که هیئت وزیران تا کنون اعتباری بالغ بر ۶۹۱۷۰ میلیارد ریال را مصوب کرده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی با بیان این که مخاطرات طبیعی در ۹ ماهه سال جاری حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد کرده است، افزود: ۴۴ درصد این خسارات مربوط به خشکسالی، ۴۳ درصد سرمازدگی، یخبندان و برف و مابقی مربوط به سایر مخاطرات است.

وی تصریح کرد: میزان خسارت انواع مخاطرات در مقایسه با زمان مشابه سال قبل، نزدیک به دو برابر افزایش داشته و بیشترین افزایش در زمینه خشکسالی با حدود پنج برابر و سرمازدگی یخبندان و برف حدود ۹ برابر است.

موسوی خسارت ناشی از سیل (تگرگ) و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را به ترتیب حدود ۴۱ و ۹۳ درصد عنوان کرد و افزود: در سال زراعی گذشته منتهی به مهر ۱۳۹۷، صندوق بیمه کشاورزی بالغ بر ۸۸۳۸ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده، غرامت پرداخت کرد.

وی یادآور شد: به منظور ارتقای دانایی و توانایی جامعه هدف، کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی در پیشگیری و مدیریت ریسک و بحران حوادث غیر مترقبه تا کنون در سال جاری ۷۳۰۹ دوره آموزشی و ترویجی برای نزدیک به ۲۲۳ هزار نفر برگزار شده است.

کد خبر 366415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.