درآمدهای مالیاتی جایگزین مناسبی برای درآمد نفتی در بودجه ۹۸ نیست

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: کاهش وابستگی بودجه به نفت راهکار مناسبی برای بهبود اوضاع اقتصادی است اما کسب درآمد از طریق مالیات، جایگزین مناسبی برای درآمد حاصل از نفت نیست و به فعالان اقتصادی فشار وارد می کند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اقدام دولت برای کاهش وابستگی بودجه به درآمد حاصل از فروش نفت را مناسب دانست و اظهار کرد: این اقدام دولت کمک زیادی به تامین بودجه می کند، اما باید منابع مطمئن دیگری جایگزین درآمد های حاصل از فروش نفت شود که به سود اقتصاد کشور باشد.

وی افزود: نقش چشمگیر درآمد های نفتی در بودجه کشور بسیار واضح و مبرهن است، اما خوشبختانه نقش این درآمد در بودجه ۹۸ کمرنگ تر شده و همین امر باعث شده تا استفاده از ابزارهای مالیاتی به عنوان یک شاخص درآمدی جایگزین بشود که با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور کسب درآمد از مالیات فقط فشارهای اقتصادی و معیشتی را بیشتر می کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه دولت نباید بر اساس هزینه‌هایش بودجه ریزی کند، خاطر نشان کرد: این سیاست کسب درآمد در بودجه ۹۸، تاثیر زیادی در فضای کسب و کار خواهد داشت و فعالیت اقتصادی را برای بنگاه‌های اقتصادی سخت تر خواهد کرد.

سهل آبادی با بیان اینکه سیاست های دولت باید در جهت رونق بازار کسب و کار باشد، تصریح کرد: بهترین راه حل برای پر کردن جای خالی درآمد های نفتی در بودجه ۹۸، کاهش هزینه های دولت و حاکمیت است ؛ در این روش فشاری به فعالان حوزه کسب و کار وارد نمی کند.

وی تاکید کرد: مالیاتی که جایگزین درآمد های نفتی در بودجه شده است طناب داری بر گردن فعالان اقتصادی و کسب و کار کشور است.

کد خبر 366407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.