ضرورت همکاری سه قوه برای مبارزه با فساد اقتصادی/سخت‌گیری‌ها باید در سطح کلان جامعه باشد

سمیرم- سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: برای برگرداندن اعتماد مردم راهی نداریم جز اینکه قاطعانه با فساد مبارزه کنیم، اما لازم است دادگاه‌های ویژه‌ای برای این موضوع تشکیل شود تا طی چند ماه تکلیف روشن شود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، با بیان اینکه نداشتن شفافیت موجب رشد فساد شده، اظهار کرد: شفافیت در ارگان‌های فعال کشور به ویژه آن‌هایی که با پول در ارتباط هستند موجب راحتی بیشتر برای نظارت و در نتیجه جلوگیری از فساد می‌شود.

وی افزود: متاسفانه نظارت‌ها در این حوزه کم بوده و به جرات می‌توان گفت در این بخش مشکلات زیادی داریم.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس رعایت حق و حقوق مردم را مهم برشمرد و تصریح کرد: برخی افراد می‌خواهند ره صدساله را یک شب طی کنند و تا به پستی می‌رسند و فرصتی می‌یابند، فکر می‌کنند باید بیت‌المال را به سمت منافع، حزب و گرایش خود بکشند.

وی تاکید کرد: اگر همه قانون‌مدار باشند، فساد ایجاد نخواهد شد و بسیاری از مشکلات امروز رفع می‌شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: شرایط امروز به گونه‌ای شده است که هر روز شاهد انتشار خبرهایی در رسانه‌های جمعی مبنی بر فسادی تازه هستیم که نتیجه آن کاهش اعتماد مردم به مسئولان و دولت بوده که این موضوع اصلا به نفع کشور نیست.

وی با اشاره به ایجاد جو بی اعتمادی در کشور ادامه داد: این موضوع در حوزه سرمایه گذاران در کشور سبب می‌شود بسیاری از موقعیت‌ها را از دست بدهیم چراکه آن‌ها با چنین شرایطی نمی توانند سرمایه گذاری کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه مسئولان، ارگان ها و نهادها باید شفافیت مالی داشته باشند و قانون مداری را در راس همه امور قرار دهند و مدیران باید برای پیشبرد امور جرات و جسارت داشته باشند، اما به این دلیل که انگ فساد بر او زده نشود، بعضی مواقع جرات از او گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تعدد نهادهای نظارتی در کشور گفت:‌ به صورت اسمی چندین نهاد ناظر در کشور وجود، اما این‌ها در عمل هرکدام کارها را به یکدیگر محول می‌کنند و هیچ کدام کار را انجام نمی‌دهند.

سلیمی با اشاره به اهمیت همکاری سه قوه در مبارزه با فساد متذکر شد: من این عزم را هنوز ندیده‌ام، اما اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم باید یک جراحی انجام دهیم که این جراحی ممکن است صدماتی را هم وارد آورد، اما خیلی از مشکلات کشور را رفع می‌کند.

وی با اشاره به تحریم، احتکار و گرانی یادآور شد: به نظرم کمتر از ۱۰ درصد از مشکلات در کشور مربوط به مسائل خارجی بوده و  ۹۰ درصد از مشکلات اقتصادی به دلیل مدیریت داخلی کشور، بروکراسی‌ها و فساد اداری است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه برای مبارزه با فساد از کجا باید شروع کنیم، گفت:‌ سخت‌گیری‌ها همیشه برای کف جامعه بوده و در ادارات کوچک برای انجام کارهای کوچک همچون اخذ یک مجوز یا وام یکی تا دو میلیون تومانی، اما در سطح کلان که وام‌های میلیاردی می‌گیرند ضمانت لازم وجود ندارد.

سلیمی با تاکید بر اینکه نظام ما جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد و زیاده‌خواهی بوده و هست همچنان که امروزه نیز بسیاری از اصول نظام جمهوری اسلامی معطوف به این موضوعات است تا فسادی نداشته باشیم.

وی راهکار بازگرداندن اعتماد مردم را مبارزه قاطع با فساد عنوان کرد و افزود: راهی نداریم جز اینکه قاطعانه با فساد مبارزه کنیم، اما لازم است دادگاه‌های ویژه‌ای برای این موضوع تشکیل شود تا طی چند ماه تکلیف روشن شود.

کد خبر 366387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.