پرونده مسکن مهر بهارستان تا سال آینده بسته می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: سهمیه کل واحدهای مسکن مهر بهارستان ۱۲ هزار واحد است که از این تعداد حدود پنج هزار و ۵۰۰ واحد به صورت تفاهمنامه سه جانبه، حدود دو هزار واحد در قالب تعاونی و مابقی به صورت خودمالک احداث شده و پرونده مسکن مهر این شهر تا سال آینده بسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا احمدی ظهر امروز- سه شنبه- ۹ بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسکن مهر بهارستان تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم برای زندگی مطلوب را دارا است و شرکت عمران بهارستان در محدوده مسکن مهر یک پارک محلی احداث کرده است.

وی با بیان اینکه شهر بهارستان محل سرریز جمعیت شهر اصفهان است و بافت جمعیتی آن تمام اقوام ایرانی را شامل می‌شود، افزود: همگونی نسبی مختلف شهروندی در محله‌های بهارستان، سطح سواد بالا، جمعیت جوان، مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های هنری، اجتماعی و ورزشی از جمله شاخصه‌های جمعیتی شهر بهارستان به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان خاطرنشان کرد: این شهر در وسعتی حدود شش هزار هکتار برای احداث ۶۲ هزار واحد مسکونی و اسکان ۳۲۰ هزار پیش بینی شده و امکان افزایش جمعیت تا ۵۰۰ هزار نفر نیز برای آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: از جمله مزیت‌های دیگر شهر بهارستان نسبت به شهرهای مشابه، طراحی این شهر به صورت محله‌ای و احداث مراکز محلات است و در این شهر گذرهای مخصوص عابر پیاده، دسترسی امن شهروندان را به خیابان‌های اصلی تسهیل می کند.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر جمیعت در شهر بهارستان سکونت دارند ادامه داد: منابع آبی سالم، سیستم پیشرفته دفع فاضلاب، شبکه برق‌رسانی کارآمد، سیستم حمل و نقل عمومی و سیستم دفع‌های سطحی، شبکه‌های مخابراتی و فیبر نوری و بسیاری خدمات دیگر در حال حاضر در اختیار شهروندان ساکن در بهارستان قرار گرفته است.

وی از مترو بهارستان به عنوان یکی از پروژه های عمرانی تأثیرگذار در این شهر یاد کرد و گفت: عملیات اجرایی فاز اول خط مترو اصفهان- بهارستان شامل زیرسازی و ابنیه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه مترو شاه بیت توسعه بهارستان است تصریح کرد: با استقبال بی نظیر مردم برای سکونت در شهر جدید بهارستان و احداث پروژه های بزرگ مسکن مهر در این شهر و بهره برداری از پروژه مترو بهارستان علاوه بر اتصال شبکه ارتباطات این شهر به مرکز استان، تمام مزایای استفاده از حمل ونقل عمومی را نیز دربر خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه بهارستان گفت: شهرهای جدید به منظور تأمین فضای مسکونی مناسب برای اسکان سرریز جمعیت شهرهای بزرگ کشور ایجاد شده است از این رو اساسی‌ترین نیازمندی این شهرها علاوه بر نیازمندی‌های خدماتی ثبات و پایداری جمعیت خواهد بود.

احمدی ادامه داد: در یک شهر جدید خدمات مورد نیاز شهروندان کاربری‌های مختلف غالباً متناسب با روند توسعه و رشد جمعیت تأمین می شود؛ بهارستان نیز در حالی که در بسیاری از موارد سرانه خدماتی بیش از رشد جمعیت یا متناسب با آن را تأمین کرده است، با این حال با توجه به روند سریع پیشرفت، توسعه شهر و استقرار روزافزون جمیعت، زمینه بسیار مناسبی را برای مشارکت سرمایه گذاران در توسعه شهر فراهم آورده است.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب، طبیعت زیبا، شیب ملایم زمین، نزدیکی بهارستان به اصفهان و امکانات توسعه فیزیکی و پیشرفت های عمرانی سال‌های اخیر، توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به شهر بهارستان جلب کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان خاطرنشان کرد: طرح جامع و طرح تفصیلی مطلوب و مصوب شهر بهارستان، چشم اندازی روشن و برنامه‌ای محکم برای توسعه این شهر محسوب می‌شود که می‌تواند برای سرمایه گذاران بسیار جذاب باشد.

وی خاطرنشان کرد: وجود فضاهای شهری زیبا، معابر روان و بدون ترافیک همراه با رعایت مواردی همچون خط آسمان شهر، پدافند غیرعامل و تراکم مطلوب از نقاط قوت شاخص شهر بهارستان محسوب می‌شود.

احمدی با بیان اینکه بهارستان از ویژگی‌های منحصر به فرد و ممتازی برخوردار است، گفت: این شهر با پیش بینی طرح‌های زیربنایی عمده و فرامنطقه‌ای، اکنون با سرعت گرفتن روند توسعه روز به روز جمیعت آن بیشتر شده و سرمایه گذاری‌ها برای ساخت واحدهای مسکونی، تجاری و خدماتی به این شهر سرازیر می‌شود.

وی تصریح کرد: شهر جدید بهارستان در بخش توسعه یافته مرکز استان اصفهان و در محل دسترسی مناسب محورهای مواصلاتی استان واقع شده و زمین این شهر به صورت یک نوار باریک با عرض سه کیلومتر به صورت غربی شرقی گسترده شده است.

کد خبر 366047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.