آینده خوبی در انتظار آب رفسنجان نیست/راه‌اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند

با بسته خبری خبرگزاری ایمنا همراه باشید؛ در این بسته هر روز مهم‌ترین رویدادهای یک هفته گذشته تعدادی از شهرهای ایران بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

دریافت نشان درجه‌یک هنری توسط دو پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان

خراسان رضوی: جواد روشندل، رییس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: علیرضا سلیمانی علی‌آبادی در حوزه تخصصی نوازندگی دوتار و علی غلامرضایی آلمه‌جوقی در حوزه تخصصی دوتار با تأیید کمیته تخصصی موسیقی شورای ارزشیابی هنرمندان، شاعران و نویسندگان کشور موفق به دریافت نشان درجه‌یک هنری شدند.

کمک ۱۳۰ میلیاردی خیران به حوزه سلامت کاشمر

خراسان رضوی: محمد جواد یزدانی، رییس شبکه بهداشت و درمان کاشمر به مشارکت خیران سلامت در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اشاره کرد و گفت: خیرین نیک اندیش تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت این شهرستان کمک کرده اند.

بازگشت ۲۰۰ پرنده ارزشمند شکاری به طبیعت استان

خراسان رضوی: تورج همتی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی با اشاره به دستگیری ۸۴۵ متخلف شکار و صید از ابتدای سال تاکنون در سطح استان، گفت: با تلاش شبانه‌روزی یگان حفاظت، طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۷۷ قبضه انواع اسلحه از متخلفان کشف و توقیف‌ شده که دوقبضه آن از نوع سلاح جنگی بوده است.

********************************************************************************

دولت موافق راه‌اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند

خراسان جنوبی: محمد صادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به راه‌اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند، گفت: کشور ایران با راه‌اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند موافق است و با توجه به اینکه راه‌اندازی کنسولگری دارای قواعد و ضوابطی است لذا دولت افغانستان جهت راه‌اندازی کنسولی خود پیشنهاداتی ارائه داده است.

طلب ۴ میلیاردی شهرداری بیرجند از راه و شهرسازی

خراسان جنوبی: محمدعلی جاوید، شهردار بیرجند با بیان اینکه محدوده مهرشهر بیرجند ۳۰۰ هکتار وسعت داشته که برای آماده سازی آن ۹ میلیارد تومان اعتبار داشته‌ایم، گفت: شهرداری بیرجند حدود چهار میلیارد تومان از راه و شهرسازی مطالبه دارد.

رتبه ۱۶ دانشگاه‌ بیرجند در بین دانشگاه‌های ملی

خراسان جنوبی: احمد خامسان، رییس دانشگاه بیرجند گفت: طبق آخرین آمار در سطح ملی دانشگاه بیرجند رتبه ۱۶ دانشگاه‌های کشور را دارد و در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ تلاش خواهیم کرد که رتبه زیر ۱۶ را کسب و در سطح جهانی رتبه خود را به زیر یک هزار برسانیم.

********************************************************************************

دعوت قایقران سیستان و بلوچستانی برای نخستین بار به اردوی تیم ملی

سیستان و بلوچستان: فاطمه علیداد، نائب رییس هیئت قایقرانی سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش استان یک قایقران از استان به اردو تیم ملی دعوت شد که این دعوت سهم بانوان قایقران بود.

برقدار شدن ۱۰ روستا در شهرستان مرزی میرجاوه

سیستان و بلوچستان: فرهاد سرحدی، فرماندار میرجاوه گفت: در بحث برق قبل از انقلاب در میرجاوه هیچ روستایی برق دار نبوده ولی بعد از انقلاب ۲۵۴روستا برقدار شده که ۱۰ روستا نیز تا پایان امسال برق‌دار می‌شود.

ایجاد خط کشتیرانی لاینر بین بنادر بمبئی - موندرا -کاندلا - چابهار

سیستان و بلوچستان: بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین‌بار با ایجاد خط کشتیرانی لاینر بین بنادر بمبئی - موندرا -کاندلا - چابهار و بندر عباس با ورود نخستین کشتی کانتینری ۳۷۰۰TEU در بندر شهید بهشتی چابهار به صورت منظم دو هفته‌ای برقرار شد.

*******************************************************************************

آینده خوبی در انتظار آب رفسنجان نیست

کرمان: محمدحسن امید، نماینده وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه رفسنجان جامع است و در مسائل حوزه اجتماعی و کشاورزی باید کمک باشد، گفت: رفسنجان اگر زودتر به دادش نرسید آینده خیلی بدتری از نظر آب‌های زیرزمینی و محصول پسته خواهد داشت.

صادرات ۶۳ میلیون دلار کالا از گمرک سیرجان

کرمان: مهدی محتشم، مسئول گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۶۳ میلیون دلار کالا به وزن ۱۱ هزار تن از گمرک منطقه ویژه اقصادی سیرجان به کشورهای روسیه، هند، عراق، چین و امارات صادر شد.

کد خبر 366042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.