ساخت سه کتابخانه جدید در شهرضا

شهرضا – رییس کتابخانه‌های عمومی شهرضا از ساخت سه کتابخانه جدید در محله‌های خمینی‌آباد، سروستان و بخش منظریه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فاطمه پورخاقان عصر امروز (یکشنبه) در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهرستان خاطرنشان کرد: تا کنون پنج کتابخانه نهادی و شش کتابخانه مشارکتی در شهرستان ساخته شده که زیربنای آن‌ها شش هزار و ۶۲۱ مترمربع است.

وی ادامه داد: شش هزار و ۱۷۶ نفر از مردم شهرضا عضو کتابخانه‌های عمومی و هزار و ۸۲۸ نفر آنان عضو کتابخانه‌های مشارکتی هستند.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرضا تصریح کرد: ۹۷ هزار و ۲۴۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی و ۳۲ هزار و ۱۹۵ نسخه کتاب در کتابخانه‌های مشارکتی شهرستان نگهداری می‌شود.

پورخاقان با گفتن اینکه از ابتدای امسال عضوهای کتابخانه‌های نهادی این شهرستان ۷۹ هزار و ۸۶۱ جلد کتاب امانت برده‌اند، اظهار کرد: عضوهای کتابخانه‌های مشارکتی نیز در همین مدت ۲۵ هزار جلد کتاب امانت گرفته‌اند.

وی یادآور شد: هزار و ۱۵۱ مترمربع از زیربنای کتابخانه‌ای شهرستانمربوط به کتابخانه‌های مشارکتی است.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرضا با بیان اینکه یکی از شهروندان ۶۲۸ جلد کتاب به کتابخانه علامه طباطبایی این شهرستان پیشکش کرده است اظهار کرد: نیکوکاران این شهرستان همه نیازهای کتابخانه کودک را فراهم کردند و در بازسازی و تجهیز سایر بخش‌ها نیز همکاری زیادی داشته‌اند.

پورخاقان از برگزاری سومین همایش "فروغ صبح دانایی" این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: در دو همایش پیشین فروغ صبح دانایی، ۹۰ جلد کتاب از نویسندگان شهرضایی رونمایی شد.

وی اضافه کرد: تا کنون ۳۰ نویسنده مرد و هفت نویسنده بانو، ۷۳ کتاب نوشته خود را برای رونمایی در سومین همایش فروغ صبح دانایی معرفی کرده‌اند.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرضا با اشاره به گشایش "گنجینه آثار نویسندگان و مفاخر" این شهرستان خاطرنشان کرد: تا کنون ۵۰۴ کتاب از ۲۶۳ نویسنده مرد و ۵۳ نویسنده زن شهرضایی گردآوری و در این گنجینه نگهداری می‌شود.

پورخاقان گفت: مردم شهرضا از ابتدای امسال تا کنون شش هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های این شهرستان پیشکش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهروندان شهرضا در بعضی روزهای سال می‌توانند رایگان عضو کتابخانه‌ها شوند اظهار کرد: از ابتدای امسال سه هزار نفر عضو رایگان در کتابخانه‌های نام‌نویسی کرده‌اند.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرضا از ساخت سه کتابخانه جدید در محله‌های خمینی‌آباد، سروستان و بخش منظریه این شهرستان خبر داد و گفت: نیکوکاران این شهرستان نخستین سالن مطالعه مسکن مهر کشور را در محله سروستان شهرضا با سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیون تومان ساخته‌اند که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 365804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.