رشد ۴ برابری بارش‌ها در خوانسار

خوانسار- رییس اداره هواشناسی خوانسار گفت: حجم بارش‌ها در سال زراعی جاری تا کنون به ۲۰۷ میلی‌متر رسیده که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته چهار برابر افزایش داشته است.

امین امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، اظهار کرد: در سال زراعی جاری تا کنون ۲۰۷ میلیمتر بارندگی در شهرستان خوانسار به ثبت رسیده که از این میزان  ۱۰۱.۸ دهم میلیمتر بارش‌ها مربوط به دی ماه بوده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری از این میزان بارندگی‌ها ۳۶ سانتیمتر آن برف بوده است گفت: در برخی روزها درجه هوا به منهای ۱۰ درجه رسیده و برودت هوای سرد باعث ماندگاری برف در ارتفاعات شده است.

رییس اداره هواشناسی خوانسار با بیان اینکه میزان بارش‌های سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته چهار برابر افزایش داشته است، تصریح کرد: بارش‌های سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلند مدت ۳۰ ساله ۱۴۶ میلیمتر بوده است.

امینی افزود: بارش‌ها تا نیمه بهمن به صورت متناوب ادامه دارد، اما از نیمه دوم بارش‌ها کاهش پیدا می‌یابد و از حد نرمال نیز کمتر می‌شود.

وی اضافه کرد: سامانه بارشی عصر روز یکشنبه هفتم بهمن ماه به صورت باران و در ارتفاعات به صورت برف در شهرستان خوانسار آغاز می‌شود، بارش‌ها از عصر روز دوشنبه به اوج خود می‌رسد.

رییس اداره هواشناسی خوانسار با بیان اینکه بارش‌ها تا صبح سه‌شنبه ادامه دارد و به دلیل برودت هوای سرد مه آلودگی هوا و کاهش دید خواهیم داشت گفت: اوج سیستم بارشی بیشتر در شهرهای جنوب غرب استان مانند فریدونشهر است.

کد خبر 365709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.