عابدی: آزادی احزاب، مهم ترین دستاورد انقلاب است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد آن، دستیابی مردم به استقلال در بسیاری از زمینه ها است و این استقلال باعث شد تا بتوانیم قدم‌های بزرگی برداریم.

حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از انقلاب به نیروی جوان و دانشمندان داخلی متکی شدیم و این یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ چرا که تا پیش از انقلاب بستر اداره امور کشور بدون مساعدت بیگانگان فراهم نبود و مقامات سیاسی قدرت اتکا بر جوانان را نداشتند.

وی افزود: در زمان رژیم سابق مخترعان و بسیاری از رده های علمی از جایگاه مناسبی برخوردار نبودند، اما انقلاب جایگاه مناسب علمی و اجتماعی برای دانشمندان ایجاد کرد و از اذیت و آزار آنها که در رژیم گذشته به کرار اتفاق می افتاد، جلوگیری کرد و در حال حاضر مسئولان انقلاب از طرح های دانشمندان در راستای افزایش خودکفایی کشور در زمینه های مختلف حمایت می کنند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت های مختلف انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال اخیر خاطر نشان کرد: خودکفایی در بسیاری از صنایع دفاعی، موشکی و نظامی از مهم ترین و ارزشمند ترین دستاورد های انقلاب اسلامی است و این در حالی است که نیروی نظامی و انتظامی رژیم گذشته به صورت کامل به کشور های دیگر وابسته بود.

بسیاری از امور عمرانی برای مهندسان ما رویا بود

وی تصریح کرد: احداث پل هوایی و انجام بسیاری از امور عمرانی دیگر در اوایل انقلاب برای مهندسان ما رویا بود، اما پیشرفت عمرانی کشور پس از انقلاب اسلامی سبب شد تا بسیاری از سازه های عمرانی با سرعت قابل توجهی در کشور ساخته شود و اکنون شاهد بزرگراه ها و پل های استاندارد در شهرهای ایران هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشرفت علوم درمانی و آموزش پزشکی در کشور نیز یکی دیگر از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی آن است؛ زیرا تا پیش از آن بسیاری از پزشکان شاغل در ایران، در خارج از کشور آموزش دیده بودند و مرجع آموزشی مناسبی برای این امر وجود نداشت.

عابدی اضافه کرد: آزادی فعالیت احزاب مختلف سیاسی در کشور با رویکردها و تفکرهای متفاوت نیز از مهم ترین امکاناتی است که انقلاب اسلامی در اختیار سیاسیون گذاشته است و فعالیت انتخاباتی احزاب نمونه بارز این آزادی محسوب می شود.

عابدی با بیان اینکه البته صنعت خودرو به رغم پیشرفت‌های چشم گیر پس از انقلاب، اکنون از جایگاه مناسبی برخوردار نیست، گفت: در این زمینه هم اگر سود و منافع غیر صنعتی در صنعت خودرو سازی وجود نداشت و خدمت به مردم در اولویت خودروسازان قرار می گرفت، محصولات بهتر و با کیفیت تری برای استفاده مردم ساخته می شد و با قیمت ارزان تری در اختیار آنها قرار می گرفت.

کد خبر 365704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.