۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
اصفهان بارانی می‌شود

کارشناس پیش بینی وضعیت هوای استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر عبور سامانه بارشی طی روز آینده از روی آسمان استان است که اکثر مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رضا کریمیان در گفت‌وگوخبرنگار با ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جو نسبتاً پایدار طی امروز بر روی آسمان استان است که بر این اساس در اکثر نقاط استان شاهد آسمان صاف تا قسمتی ابری و گاهی افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

وی افزود:  آغاز تدریجی فعالیت سامانه بارش‌زا از بعدازظهر روز یکشنبه در مناطق غربی استان است.

کارشناس پیش بینی وضعیت هوای استان اصفهان با بیان اینکه سامانه بارشی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه اکثر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: بارش‌ها در اکثر مناطق به صورت باران خواهد بود، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، گاهی وزش باد شدید و توفان لحظه ای پیش‌بینی می شود.

کریمیان با بیان اینکه  شدت فعالیت سامانه در مناطق غربی، جنوبی و جنوب غربی استان بیشتر خواهد بود، ادامه داد: در مناطق غربی و جنوبی بارش‌ها به صورت رگبار، رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

وی در خصوص وضعیت دمایی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده گفت: میانگین دمای هوا دو تا سه درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد که بر این اساس دمای هوای شهر اصفهان در گرمترین ساعات به ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و در سردترین ساعات به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کریمیان ادامه داد: در این بازه زمانی، دهق با دمای پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و چوپانان با دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 365681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.