خطر مرگ در کمین دوستداران غذاهای سرخ شده

اگر شما نیز جزء طرفداران غذاهای سرخ شده هستید، باید بدانید که این غذاها عواقب مرگ ناخواسته را برای سلامت شما در پی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد خطر مرگ و میر در زنان بالای ۵۰ سال که به طور منظم غذاهای سرخ شده مصرف می‌کنند، افزایش می‌یابد. به گفته محققان مصرف اینگونه غذاها، تاثیرات زیان‌باری بر سلامت قلب و عروق افراد دارد و خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را نیز افزایش می‌دهد.

محققان داده‌های ۱۰۶ هزار و ۹۶۶ زن با میانگین سنی ۵۰ تا ۷۹ سال را ارزیابی و بررسی کردند که کدامیک از غذاهای سرخ شده خطر بیشتری برای سلامت آن‌ها دارد. سپس از شرکت کنندگان خواسته شد به پرسشنامه‌ای مربوط به عادات رژیم غذایی خود پاسخ دهند. آن‌ها در مورد مصرف غذاهای متنوع سرخ شده و  انواع غذاها شامل ماهی سرخ شده، ساندویچ ماهی، میگو یا صدف سرخ شده و دیگر غذاها مانند سیب زمینی سرخ شده فرانسوی، چیپس تورتیلا (tortilla chips) و ...به محققان پاسخ دادند.

در طول دوره تحقیق ۳۱ هزار و ۵۸۸ نفر از شرکت کنندگان فوت کردند که ۹ هزار و ۳۲۰ نفر از آن‌ها به دلیل مشکلات قلبی، ۸ هزار و ۳۵۸ نفر به دلیل سرطان و ۱۳ هزار و ۸۸۰ به دلایل دیگر جان خود را از دست دادند. بررسی‌های جدید نشان داد که مصرف غذاهای سرخ شده و افزایش خطر مرگ افراد به هر دلیل، با هم مرتبط است و این رابطه در مورد مصرف غذاهای سرخ شده و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی پررنگ تر است.

محققان فاکتورهای متغیر شامل سبک زندگی، کیفیت رژیم غذایی افراد، سطح درآمد و میزان تحصیلات آن‌ها را نیز ارزیابی کردند و دریافتند افرادی که حداقل یک وعده غذای سرخ شده در طول روز مصرف می‌کنند، ۸ درصد بیشتر از سایرین در معرض خطر مرگ قرار دارند.

یافته‌های جدید نشان داد مصرف حداقل یک وعده مرغ سرخ شده، حدود ۱۳ درصد خطر مرگ افراد را به هر دلیلی افزایش می‌دهد و خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی در این افراد حدود ۱۲ درصد بیشتر از سایرین است. همچنین خوردن یک وعده ماهی و یا صدف سرخ شده، مرگ شرکت کنندگان به دلایل مختلف را هفت درصد افزایش می‌دهد و میزان مرگ به علت امراض قلبی در این افراد ۱۳ درصد بیشتر است.

کد خبر 365670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.