گاز گرفتگی، بلای جان ۱۲ مسافر تفریحات زمستانه

بویین میاندشت- مدیر شبکه بهداشت و درمان بویین میاندشت گفت: در اثر گاز گرفتگی، ۱۲ نفر در شهر افوس از توابع این شهرستان دچار مسمومیت شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان بویین میاندشت، رضا کیخایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیمه شب گذشته ۱۲ نفر از تعداد ۱۸ نفر مسافر که برای تفریحات زمستانه در یکی از منازل استیجاری شهر گردشگری افوس ساکن شدند به علت مسدود بودن دودکش بخاری ۱۲ نفر آنها دچار گازگرفتگی شدند.

وی افزود: ۵ نفر از آنها که شرایط حادتری داشتند توسط مأموران  اورژانس به مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی بویین میاندشت منتقل شدند و ۷ نفر دیگر که شرایط مساعدتری داشتند با خودروی شخصی به مرکز شبانه روزی شهرستان مراجعه کردند، این ۱۲ نفر مصدوم پس از  اقدامات درمانی از مرکز بیمارستان مرخص شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بویین میاندشت گفت: سردرد، سرگیجه، استفراغ، کاهش سطح هوشیاری از نشانه‌های مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است.

وی افزود: مهم ترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و یا سایر گازگرفتگی ها می‌شود ، رساندن اکسیژن و هوای تازه به فرد مصدوم است، با مشاهده فردی که دچار گازگرفتگی شده در وهله نخست باید پنجره‌ها و یا درب اتاق را باز کرد تا هوای تازه وارد اتاق شود و یا فرد گازگرفته را به پنجره نزدیک کرد.

وی تأکید کرد: مسؤلان دستگاه‌های اجرایی در خصوص واگذاری منازل و اماکن مسکونی به گردشگران باید نظارت کافی داشته باشند تا منازل و سوئیت‌ها حداقل استاندارد ایمنی برای واگذار شدن به مستأجرها را داشته باشد.

کد خبر 365558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.