فرونشستی در ونک نداشته‌ایم/اعطای وام و تسهیلات به خسارت‌دیدگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نحوه تامین تسهیلات وام به واحد های مسکونی خراب شده ونک پس از بررسی گزارش ها مصوبه می‌گیرد و علاوه بر وام بلاعوض تسهیلات نیز به آن ها تعلق خواهد گرفت.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به انتشار اخبار مبنی بر فرونشست زمین در شهر ونک این شهرستان اظهار کرد: پس از اعلام این خبر تیم بررسی و تحلیل مدیریت بحران استان اصفهان را به شهر ونک اعزام تا مراتب را بررسی و گزارش نمایند.

شیشه فروش در همین رابطه افزود: با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تیم مدیریت بحران استان به این شهر اعزام و بررسی های لازم انجام گرفت و متوجه شدیم که هیچ فرونشستی رخ نداده، بلکه بارندگی‌های اخیر موجب تخریب واحدهای ساختمانی که روی کنده‌ها قرار داشتند، به وجود آمده و این تخریب ها فرو نشست نبوده اند.

وی تخریب کنده های زیر زمینی را علت تخریب برخی خانه ها در ونک اعلام کرد و متذکر شد: از آنجایی که بعضی از ساختمان‌ها روی کنده‌ها ساخته شده، بارندگی فعلی، سبب تخریب کنده و ریزش تعدادی از خانه ها گردیده است.

ساکنان خانه های تخریبی اسکان داده می‌شوند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تعداد سه خانه در این شهرستان تخریب شده اند، گفت: تیم‌های بنیاد مسکن برای ارزیابی در محل حضور یافته اند و پس از بررسی اعلام کردند سه واحد مسکونی تخریب و حدود ده واحد دیگر شکاف برداشته است.

شیشه‌فروش اضافه کرد: تا پایان هفته آینده با تعیین خسارات وارده جلسه ای در شهرستان خواهیم داشت تا به بررسی با تعیین تکلیف واحدهای تخریب شده بر اساس قانون، مکانی در جای دیگر برای اسکان افرادی که منازلشان تخریب شده، در نظر بگیرند.

خسارت دیدگان منتظر تسهیلات کمکی باشند

وی در رابطه با اعطای تسهیلات به افراد خسارت دیده متذکر شد: با بازدید نماینده ستاد بحران کشور از این شهر امیدواریم تسهیلاتی برای این افراد پیش‌بینی شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: نحوه تامین تسهیلات وام به این واحد های مسکونی پس از بررسی گزارش ها مصوبه می‌گیرد و هم وام بلاعوض و هم تسهیلات به آن ها داده خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهر ونک در ۳۰ کیلومتری غرب سمیرم و ۱۹۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

کد خبر 365487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.