تقیه: مدیریت فتنه ها؛ مهمترین دستاورد انقلاب

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مواجه شدن نظام جمهوری اسلامی ایران با فتنه های مختلف سیاسی و اجتماعی در ۴۰ سال گذشته سبب شده است تا قدرت مدیریت فتنه ها و ساماندهی بحران به قدرت های سیاسی ۴۰ ساله مسئولان سیاسی ایران اضافه شود.

مسعود تقیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وجود فتنه‌ها و تجمعات اعتراضی مختلف در طول عمر انقلاب اسلامی اظهار کرد: نظام سابق تا پیش از سال ۴۲ که تجمعات اعتراضی به رهبری امام خمینی (ره) شکل گرفت، هیچ گاه با نحوه مدیریت فتنه‌های داخلی و خارجی آشنا نبود و قدرت مدیریت بحران را نداشت.

وی افزود: بعد از انقلاب وجود تجمعات اعتراضی مختلف و مدیریت شده توسط بیگانگان در طول ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی سبب شد تا مسئولان با روش مدیریت و ساماندهی بحران در این شرایط آشنا شوند و همین باعث قدرت سیاسی غیر قابل انکار ایران در زمینه مدیریت شرایط اضطراری شد و این تجربه مهم قطعا در شرایط سخت به کمک نظام خواهد آمد.

اردوغان با مشورتهای ایران از کودتا نجات یافت

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: تجربه مدیریت فتنه‌های مختلف در ایران توسط مسئولان نه تنها به سود نظام بود، بلکه اشتراک تجربیات سیاستمداران اصلی نظام در این زمینه باعث نجات بسیاری از کشورها در زمان قرارگیری در دامان فتنه شد؛ شکست کودتای نظامی در ترکیه توسط اردوغان که با مشورت محرمانه مسئولان ایرانی انجام شد، نمونه بارز استفاده از این تجربه و اشتراک گذاری آن است.

تقیه، قدرت مدیریت در شرایط بحرانی و اضطراری را از عوامل مهم تثبیت قدرت در یک نظام دانست و تصریح کرد: قدرت سیاسی در بسیاری از کشورها به جهت این که تجربه ای در زمینه مدیریت بحرانی شرایط فتنه ندارند، با اولین توطئه یا کودتا از بین می رود و همین باعث می شود تا کشورهایی که ناتوانی نظام های سیاسی در این زمینه را درک می کنند، از این طریق به دخالت در امور سیاسی آنها بپردازند.

وی ادامه داد: تجربه ایران در مواجه با این فتنه ها موجب شده است تا گزینه ضربه زدن به نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی از طریق برپایی فتنه و آشوب در کشور از لیست دشمنان جمهوری اسلامی خارج شود و این راهبرد را روشی غیر صحیح و نا مناسب برای ایران ببینند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به مساعدت مردم در زمینه مدیریت فتنه‌ها به مسئولان کشور، اضافه کرد: البته مساعدت و حمایت مردم از مسئولان پس از خبر دار شدن از ایجاد فتنه ها یکی از مهم ترین شاخص‌های مدیریت فتنه ها در ایران است و همانطور که دیده ایم پس از هر فتنه چشم گیر درکشور، یک تجمع میلیونی توسط مردم انقلابی و به حمایت انقلاب اسلامی برگزار می شود که تا حدودی آثار فتنه را پاک می کند.

کد خبر 365445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.