خشکی تالاب جازموریان منشأ ۲۵ درصد گرد و غبار داخلی کشور/وضعیت بحرانی دام در خراسان‌جنوبی

با بسته خبری خبرگزاری ایمنا همراه باشید؛ در این بسته هر روز مهم‌ترین رویدادهای یک هفته گذشته تعدادی از شهرهای ایران بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

وضعیت بحرانی دام در خراسان‌جنوبی

خراسان جنوبی: سید محمود هاشمی‌زاده، رییس نظام صنفی دامداری سربیشه با اشاره به اینکه باید ورود دام مولد به استان مورد حمایت و دام مولد داخلی سر و سامان یابد، گفت: در بحث دام اگر با حمایت نسبت به رفع برخی محدودیت‌ها اقدام گردد بحران این حوزه ظرف مدت شش ماه تا یک سال از بین می‌رود.

ذخیره‌ ۳۸۰ نمونه در بانک خون بند ناف خراسان‌جنوبی

خراسان جنوبی: ملیحه بهنامیان، مسئول بانک‌ خون بند ناف جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: از بهمن‌ماه سال ۹۴ که دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف در استان افتتاح شده تاکنون ۳۸۰ نمونه خون بند ناف نوزاد در آن ذخیره‌سازی شده است.

تأمین آب؛ خواسته اصلی عشایر خراسان‌جنوبی

خراسان جنوبی: حسین حسین پور، سرپرست اداره کل امور عشایری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه روزانه بیش‌از ۴۰۰ مترمکعب آب شرب دام و انسان به مناطق عشایری استان حمل می‌گردد، گفت: یکی از خواسته‌های اصلی عشایر برای ماندگاری در مناطق عشایری تأمین آب برای خود و دام‌هایشان است.

***************************************************************

وزش باد در کاشمر منجر به سقوط درختان و قطع برق شد

خراسان رضوی: وزش باد، بارندگی و بارش برف در ۲۴ ساعته گذشته در شهرستان‌های خراسان رضوی منجر به سقوط درختان، قطع برق، ریزش دیوار  و نیز گرفتار شدن ۵۰ مسافر در جاده‌های این استان شد.

ادامه خط دو قطارشهری مشهد نیمه اول سال ۹۸ بهره‌برداری می‌شود

خراسان رضوی: معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال بهره‌برداری از ادامه خط دو قطارشهری مشهد، حدفاصل میدان شریعتی تا ایستگاه سلامت هستیم.

دستگیری سارق ۵ تن گوشت مرغ در قوچان

خراسان رضوی:  قدیر مصرخانی، فرمانده انتظامی قوچان  با اشاره به شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت تدریجی ۵ تن مرغ از فروشگاهش، گفت: مأموران پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی و بررسی شیوه‌های وقوع سرقت به کارگر این فروشگاه مظنون شدند که پس از اطمینان نسبت به انجام سرقت‌ها توسط وی، با هماهنگی قضایی این فرد را دستگیر کردند.

**************************************************************

خشکی تالاب جازموریان منشأ ۲۵ درصد گرد و غبار داخلی کشور

کرمان: مرجان شاکری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه ریزگردهای منطقه شرق استان کرمان دلایل مختلفی از جمله بادهای ۱۲۰ روزه سیستان، خشکی تالاب جازموریان و ... را دارد، گفت: خشکی تالاب جازموریان منشا ۲۵ درصد گرد و غبار داخلی کشور را تشکیل می‌دهد که جنوب و شرق استان متاثر می‌کنند.

انتقاد فرماندار شهر طوفان‌زده ریگان از بی‌مهری مسئولان

کرمان: امین باقری، فرماندار ریگان با انتقاد شدید نسبت به بی‌توجهی و نگاه تبعیض‌آمیز مسئولان استان کرمان به شهرستان‌های محروم شرق استان کرمان شامل ریگان، فهرج و نرماشیر گفت: این شهرستان‌ها مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته‌اند. 

وی افزود: در کشور هیچ شهری بحرانی‌تر از ریگان وجود ندارد و طوفان‌های شن مشکلات زیادی به زیرساخت‌ها وارد و زندگی مردم را فلج کرده است.

رایگان شدن استفاده از اتوبوس شهری در کرمان

کرمان: همزمان با روز هوای پاک، شهرداری کرمان استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی اتوبوس در شهر کرمان را رایگان اعلام کرد.

**************************************************************

درخواست اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای مهار ریزگردها

سیستان و بلوچستان: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: درخواست تشکیل کارگروه ملی احیای تالاب بین المللی هامون، توسعه اراضی دشت باهوکلات در سطح ۶هزار هکتار، پیگیری حق آبه رودخانه هیرمند، درخواست اعتبار ۵۰میلیارد تومانی برای مهار ریزگردها و غیره مورد توجه قرار گرفته است.

۷۰کیلومتری که نفس کارگران را می‌گیرد

سیستان و بلوچستان:  قسمتی از خط ریلی زاهدان- کرمان در محدوده بلاک رودشور- شورگز در روزهای طوفانی در محاصره و هجوم ماسه‌بادی‌ها قرار می‌گیرد اما تلاش کارگران سختکوش این محور سبب شده تا آنطور که باید مسافران شدت وضعیت بحرانی را متوجه نشوند.

کشف زیستگاه جدید کفتار راه راه در سراوان

سیستان و بلوچستان:  وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پرسنل یگان اجرایی حفاظت محیط زیست سراوان موفق شدند زیستگاه جدیدی از کفتار راه در سراوان را شناسایی کنند.

کد خبر 365349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.