۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
"جیمبل جامبو" بهترین شد

کتاب "جیمبل جامبو و جادوی بدون دود" از تولیدات اداره توسعه فرهنگ شهروندی اصفهان جایزه بهترین تصویرگری را در دوسالانه کتاب اصفهان کسب کرد.

سولماز جهانگیر تصویرگر کتاب جیمبل جامبو و جادوی بدون دود در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در این باره اظهار کرد: این کتاب درباره آلودگی هوا و محیط زیست و تأثیر خودروها در افزایش آلودگی هوا بود و چیزی که داستان را متمایز می‌کرد درقالب یک داستان جذاب و تخیلی با بچه‌ها سخن گفته است.

وی ادامه داد: از ابتدا که من شروع به کار کردم و داستان را خواندم فضای تخیل زیادی داشتم و با کاراکتر های اصلی یعنی جیبل و جابل سعی کردم فضایی ملموس خلق کنم تا کودکان با آن ارتباط برقرار کنند و بازخورد خوبی از کتاب دریافت کردیم.

تصویرگر کتاب جیمبل جامبو و جادوی بدون دود از برگزیده شدن این کتاب درجایزه دوسالانه کتاب ابراز خوشحالی کرد و گفت: تصویرگری نقش بسیار مهمی در تربیت کودکان دارد چرا که ما می‌توانیم بسیاری از مطالب مهم را از طریق تصویر به بچه‌ها آموزش دهیم.

جهانگیر با بیان اینکه تصویرگران کشور در حال حاضر در جایگاه خوبی قرار دارند و در عرصه بین المللی نیز به خوبی می‌درخشند اضافه کرد: متاسفانه جایگاه تصویرگر هنوز شناخته نشده است و نقش ناشر و نویسنده پررنگ‌تر می‌شود  البته باید گفت نویسنده نقش پررنگی در خلق تصاویر دارد چرا که اگر متن خوبی ارائه نشود تصویر خوبی هم خلق نمی‌شود.

وی افزود: امیدوارم در آینده شاهد کتاب‌های ارزنده‌تری در زمینه محیط زیست و آلودگی هوا باشیم زیرا در کلانشهر ها با وضعیت بدی در این باره مواجه هستیم و تصویرگری در این زمینه می‌تواند موثر باشد و آموزش‌های لازم را از کودکی ارائه کند.

کد خبر 365348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.