شان و جایگاه‌ شهرداری‌ها حفظ شود

شهردار اصفهان گفت: شهرداران استان باید بتوانند پروژه‌های مشترک شهرها که با هم تلاقی دارد مانند قطار حومه ای، برخی بزرگراه‌ها و حلقه حفاظتی را با یگدیگر پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز -دوشنبه ۲ بهمن- در آیین گردهمایی شهرداران استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم اظهار کرد: امید است این جلسه بنیان یک حرکت صحیح را در شهرداری‌های استان اصفهان برقرار کند، زیرا متاسفانه در گذشته برای مدتها سازمان همیاری شهرداری‌ها از مسیر خود دور شده بود که همین موضوع نارضایتی شهرداران را همراه داشت به طوری که همه به طور مستقیم و غیرمستقیم نارضایتی خود را بیان کرده بودند.

وی ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه تکمیل پروژه‌های ناتمام سازمان همیاری شهرداریها از سوی مدیریت جدید با جدیت پیگیری می‌شود، بنابراین با توجه به شرایط به وجود آمده، امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

شهردار اصفهان گفت: مشکلات شهرداران استان مشترک است و قطعا این مشکلات بدون هماهنگی در استان و برگزاری جلسات مشترک و انسجام و اتحاد قابل حل نخواهد بود، بنابراین باید پیوند بسیار خوبی بین نمایندگان استان داشته باشیم و این مهم شدنی نیست مگر اینکه همه شهرداران در عرصه حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: شهرداران باید بتوانند پروژه‌های مشترک شهرها که با هم تلاقی دارد مانند قطار حومه ای، برخی بزرگراه‌ها، حلقه حفاظتی را با یگدیگر پیگیری کنند، بنابراین نهادی جدید در استان پایه‌ریزی شد تا انسجام بین شهرداران به وجود بیاید؛ البته باید در سازمان همیاری‌ها پایگاهی برای جلسات هم‌اندیشی شهرداران ایجاد شود و اگر این سازمان در جایگاه اصلی خود قرار گیرد مسائل حل خواهد شد.  

نوروزی ادامه داد: ما به دلیل خلاء موجود، فکر کردیم یک هماهنگی باید بین شهرداران استان ایجاد شود به همین دلیل نخستین جلسه شهرداران مرکز شهرستانها را در شهرداری تشکیل دادیم و قرار شد که مسائل مشترک از این طریق پیگیری شود.

وی افزود: اگر این سازمان در جایگاه خود قرار گیرد قطعا مدیران جدید آن می توانند مسائل مربوط به بودجه ها و برخی امور مرتبط را با وزرای کشور و راه و شهرسازی، متولیان مختلف و مجلس هماهنگ کنند؛ از این توانایی در سال آینده که نیاز بیشتری به حمایت داریم باید استفاده بهتری داشته باشیم، زیرا شرایط بودجه‌ها در سال آینده وخیم تر است.

 شهردار اصفهان گفت: رشد اقتصادی کشور بر اساس بررسی های  مرکز پژوهش‌های مجلس ۳.۵ درصد منفی است و بر همین اساس قطعا درآمدهای عملیاتی در شهرداری ها با مشکل بزرگی مواجه می‌شود و باید ناگریز به سوی درآمدهای سیاستی رفت.

وی تصریح کرد: تحقق درآمدهای سیاستی تنها با ارتباطات قوی و تعامل با دولت، مجلس و نهادهای حکومتی امکان پذیر است، زیرا برای درآمدهای سیاستی باید به دنبال اوراق مشارکتی و وام‌های بانکی باشیم و مشارکت در سرمایه گذاری‌ها را تقویت کنیم؛ اینها ممکن نیست مگر با هم‌صدایی، هماهنگی و به کارگیری همه نمایندگان در همه شهرستان ها و راه رسیدن به این امر مهم برگزاری بیشتر این جلسات است و با تکرار جلسات موضوعات باید قوی‌تر و مطالبات جدی‌تر پیگیری شود.

نوروزی ادامه داد: با استفاده از توانایی های مدیریت جدید سازمان همیاری شهرداری ها امید است نقش شهرداران پررنگ تر شود، بر همین اساس نقش دستگاههای دولتی باید به گونه ای باشد که شهرداری‌ها شان و جایگاه‌شان حفظ شود.

شهردار اصفهان از مدیرعامل جدید سازمان همیاری شهرداری ها خواست فضایی برای گفت و گو و همفکری شهراداران در نظر بگیرد، زیرا اگر هم افزایی نباشد در سال آینده با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهیم بود که با تدبیر به موقع حل شدنی است  

نوروزی ابراز امیدواری کرد: سازمان همیاری‌ها باید به معنای واقعی به همه شهرداری‌ها کمک ‌کند و شهرداری‌ها هم اجازه ندهند تا هیچ دستگاهی بیش از آنچه قانونگذار پیش بینی کرده است در امور شان مداخله کنند، شهرداران باید از سهامی که در سازمان همیاری ها دارند با جدیت مراقبت و پاسداری کنند، زیرا این نظارت می‌تواند به نفع همه باشد.

کد خبر 365343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.