پروژه‌های محرک توسعه اولویت‎‌های بودجه ۹۸ شهرداری اصفهان است

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: پروژه‌های محرک توسعه از اولویت‎‌های بودجه ۹۸ شهرداری اصفهان است.

سعید فردانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: ویژگی پروژه‌های محرک توسعه چند وجهی بودن آنها است، زیرا می‌توانند در محله‌ها و مناطق شهری اثرگذاری خوبی بر روی بافت‌ها داشته باشد چرا که نوع تصمیم‌گیری آن بزرگ مقیاس است.

وی با بیان اینکه برای سال آینده پروژه‌های شهری تقسیم‌بندی و با رویکرد محرک توسعه برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است، افزود: از جمله پروژه‌های محرک توسعه شهر اصفهان می‌توان به خط دو قطار شهری، حلقه حفاظتی، سامانه اتوبوس‌های تندرو در مناطق مختلف شهر، طرح‌های پساب و پروژه RDF در بخش پسماند اشاره کرد، در سطح منطقه‌ای، رویکرد اصلی در برنامه سالانه، بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد است و این رویکرد جزء سیاست‌های دولت نیز قرار دارد.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بودجه سال ۹۸ این است که هزینه‌های عمرانی به سه دسته پروژه‌های شاخص شهری، پروژه‌های مهم مناطق و سایر اعتبارات عمرانی تقسیم‌بندی شده تا بتوانیم بهره‌وری بیشتری در تخصیص منابع داشته باشیم.

فردانی یکی دیگر از ویژگی‌های بودجه را «سنجش‌پذیر بودن برنامه و بودجه» عنوان کرد و افزود: در واقع بودجه به صورت سنجش‌پذیر و بر اساس شاخص‌ها تهیه شده و اکثر اعتبارات عمرانی مشخص شده که وضعیت موجود شاخص آن چقدر است و بعد از تخصیص اعتبارات و در بازه برنامه عملیاتی مشخص، به کجا می‌رسد.

وی با بیان اینکه در بودجه ۹۸ به سمت تعادل و توازن هزینه‌های عمرانی در شهر حرکت شده است، تاکید کرد: تا سال‌های گذشته ردیف اعتباری تحت عنوان «محرومیت زدایی» داشتیم که بیشتر به مناطقی که سرانه عمرانی آنها پایین بود، تعلق می‌گرفت، اما امسال با تدابیر اندیشیده شده، این اعتبارات به سمت پروژه‌های محرک توسعه مناطق محروم پیش رفت؛ از این رو دیگر ردیف اعتباری محرومیت‌زدایی نداریم و پروژه‌های محرک توسعه مناطق را تعریف کردیم.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در واقع اعتبارات را به پروژه‌های محرک توسعه ربط دادیم تا مناطق برای دریافت اعتبار از شهرداری مرکزی به سمت پروژه‌های محرک توسعه روی آورده و در سال‌های آتی بتوانند روی پای خود بایستند.

کد خبر 365334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.