نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان از ۳۰ بهمن تا ‌سوم اسفند با هدف معرفی سطح توانمندی نخبگان هنرهای نمایشی و ایجاد تعامل بین سینماگران اصفهانی برگزار می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی نخبگان فعال در رشته‌های تئاتر، سینما و نشان دادن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هنرمندان سینماگر اصفهانی عنوان کرد و گفت: در واقع وظیفه شهرداری، نهادهای دولتی و نیمه دولتی نیز ایجاد بستر مناسب برای نشان دادن ظرفیت های اصفهان در حوزه سینما است.

فریده روشن اظهار کرد: با توجه به رویکرد شورای شهر و کمیسیون فرهنگی درحمایت از متخصصان و جذب و جلوگیری از مهاجرت نخبگان، همچنین برای حمایت از بخش خصوصی ودخیل کردن سازمان های مردم نهاد، طرح های توسعه صنایع خلاق و توسعه صنعت سینما در شورای شهر مصوب شد که ‌نمایشگاه صنعت سینما یکی از مهم‌ترین زمینه ها برای عملیاتی شدن این مصوبه‌ها بود.

وی افزود: اصفهان شهری تاریخی است که در حوزه تئاتر و سینما هنرمندان و بزرگان مشهوری داشته و امروز باید به حوزه سخت افزاری توسعه صنعت سینمای این شهر نیز پرداخته شود. 

این عضو شورای سیاست گذاری توسعه صنعت سینمای اصفهان ادامه داد: نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان از ۳۰ بهمن تا ‌سوم اسفند با هدف معرفی سطح توانمندی نخبگان، شهروندان و ایجاد تعامل بین سینماگران اصفهانی برگزار می شود.

عضو دیگر شورای سیاست‌گذاری توسعه صنعت سینمای اصفهان با بیان هدف برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه تبیین ضرورت توجه به صنعت سینما و ‌قابلیت تبدیل سینما به اقتصادی پایدار و مولد، ایجاد بستری مناسب برای شناسایی استعدادهای موجود در عرصه صنعت سینما، معرفی سطح توانمندی صنعت سینما به شهروندان، سرمایه گذاران داخلی و ‌سینماگران خارجی و شبکه سازی بین فعالان صنعت سینما است.

محمد جواد صرامی افزود: عوامل حقیقی و حقوقی شامل نهادهای خصوصی و دولتی و موسسات تولید فیلم می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی  ادامه داد: رویدادهای جنبی جشنواره بخشی از اهداف اصلی برگزاری آن و دوره پیچینگ، تست بازیگری، طراحی صحنه، موسیقی متن، گپ سینمایی، انتقال تجربه، کارگاه‌های آموزشی با حضور فعالان سینمایی است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی  شهرداری اصفهان هم نیز در این خصوص گفت: باتوجه به پتانسیل‌های نیروی انسانی که در اصفهان وجود دارد در راستای توسعه صنعت سینما و در حقیقت توسعه اقتصاد با بهره گیری از صنعت سینمای اصفهان، شورای شهر برای برگزاری نخستین نمایشگاه سینمایی مصمم شد.

رضا روحانی ادامه داد: توانایی اصفهان برای سرمایه گذاری وساخت فیلم منجر به توسعه صنعت سینما و خلق ثروت می شود به همین دلیل امید است با مشارکت بخش خصوصی و برگزاری برنامه های جنبی این نمایشگاه، بتوان این مهم را امسال در اصفهان و در سال‌های آتی در سطح ملی و بین المللی برگزار کرد. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این نمایشگاه تا پنجم بهمن و برای فراخوان جذب داوطلبین نخستین نمایشگاه "صنعت سینمای اصفهان" جهت همکاری تا ۱۰ بهمن فرصت ثبت نام دارند که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۲۲۴۳۸۹۵ تماس حاصل کنند.

کد خبر 365332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.