افزایش‌ مستمر قیمت‌ها جان مردم را به لبشان رسانده است

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: نباید به خاطر برخی آسیب‌های فضای مجازی صرفا به ساده‌ترین راه‌حل که فیلترینگ آن است فکر کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، اصغر سلیمی در نطق میان دستور خود با عمیق‌ و شدید دانستن دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی گفت: خروج این کشور از برجام ماهیت درونی و بدعهدی دولت این کشور را آشکار کرد و ساز و کار مالی اروپا هم اجرایی نشد. اروپایی‌ها وقت‌کشی کرده و مقامات ما را سرگرم مذاکرات بی‌حاصل می‌کنند. نگاه‌مان باید به درون کشور باشد و نیازمند صدای واحدی هستیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدخواهان با همه تحریم‌ها و توطئه‌های مستمری که طی چهار دهه گذشته بر ضد انقلاب اسلامی داشتند، تصور نمی‌کردند انقلاب دوام آورده و تبدیل به قدرت اول منطقه شود. استقلال سیاسی و دفاعی، نفوذ منطقه‌ای، پیشرفتهای علمی و فناوری با حمایت مقام معظم رهبری تداوم می‌یابد.

وی افزود: در صورت بی‌توجهی به این امر مهم فرصت را از جوانان ارزشی خود گرفته و میدان را دو دستی در اختیار دشمن قرار خواهیم داد.

سلیمی با اشاره به چالش‌های اقتصادی کشور تاکید کرد: جان مردم از گرانی‌ها و افزایش مستمر قیمت‌ها به لب آمده است. قیمت کالا در پی افزایش نرخ ارز سه برابر شد، اما چرا در پی کاهش نرخ ارز قیمت‌ها کاهش نیافت؟ مگر مواد غذایی، آهن، سیمان و قیر در داخل تولید نمی‌شود؟ چرا قیمتها چندین برابر افزایش یافته، اما حقوق کارگران ثابت نگه داشته شده؟ چرا با فساد آنطور که باید برخورد نمی‌شود؟ در حالی که در هر خانه چند جوان تحصیلکرده و بیکار وجود دارد. دولت چگونه ادعا می‌کند نرخ اشتغال را بهبود داده؟ مردم امیدی به شعارها و نسخه‌های اشتغال‌زایی دولت ندارند؟

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خواستار خشکاندن ریشه‌های فساد و جلوگیری از شکل‌گیری "سلاطین" مختلف شد و تصریح کرد: موبایل‌هایی که به گفته وزیر ارتباطات می‌خواست قیمتها را ۳۰ – ۴۰ درصد کاهش دهد کجاست؟ جوانان با چه امیدی ازدواج کنند. تهیه جهیزیه و مسکن چندین برابر شده و سن ازدواج مرتبا رو به افزایش است. سالهاست خودروهای بی‌کیفیت مردم را به کام مرگ و مجروحیت می‌کشاند. این چه فلسفه‌ای است که مواد اولیه هنوز استخراج نشده، اما خودرو پیش‌فروش شده است، تازه معلوم نیست خودرو با چه قیمت و کیفتی ساخته می‌شود. در همین مدت نیروهای مسلح موشک آرپی‌جی را به موشکهای نقطه‌زن تبدیل کرده‌اند، اما در صنعت خودروسازی هنرمان تولید پراید از رده خارج است. به نظر شما پراید برای مصرف‌کننده کیلویی چند تمام می شود؟

کد خبر 365328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.