چهار اولویت عمرانی شهرداری اصفهان در سال ۹۸

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چهار اولویت اصلی عمرانی برای بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان تعریف شده است.

فتح‌الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تدوین بودجه ۹۸ شهرداری اصفهان اظهار کرد: بودجه اولیه در نظر گرفته شدده برای سال ۹۸ شهرداری اصفهان با توجه به نتایج برگزاری جلسات شهرداری و شورای شهر سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که به طور معمول افزایش ۱۰ درصدی بودجه نسبت به بودجه ساال ۹۷ را نیز داشتیم.

وی ادامه داد: براساس لایحه بودجه دولت و امکاناتی که وزارت کشور برای اخذ تسهیلات بانکی با اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها دنبال می‌کرد به نظر رسید که بودجه سال آینده شهرداری اصفهان نیز اضافه شود و بر این اساس بودجه را به چهار هزار  و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بخش زیادی از بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان برای توسعه حمل و نقل به عنوان اولویت اول به دلیل وجود آلاینده‌های جوی  شهر اصفهان در دستور کار است.

وی تصریح کرد: در این زمینه اولویت اول مدیریت شهری خط دو مترو است که تلاش می کنیم طی دو سال آینده بتوانیم این پروژه را تا ایستگاه دروازه دولت به بهره برداری برسانیم.

معین اجرای طرح رینگ حفاظتی را نیز از دیگر اولویت‌های بودجه سال آینده شهرداری اصفهان دانست و گفت: برای این امر ایجاد کمربندی از کارخانه قند به اتوبان شهید اردستانی تا میدان فرزانگان را در دستور کار داریم که با بهره‌برداری از این پروژه می توان بخش عمده‌ای از شهر را از ترافیک و آلودگی نجات داد که برای این امر تاکید بر تامین اعتبار داریم.

وی ایجاد پارک‌سواران ابتدا و انتهای خط مترو را نیز از دیگر اولویت‌های عمرانی بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان اعلام کرد و گفت:  با اجرای این طرح می‌توان از ورود اتوبوس‌های بیرونی به داخل شهر ممانعت کرد و همچنین خودروهای تک سرنشین می‌توانند با پارک خودروهایشان در این مکان‌ها از  شبکه حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان کمک به پیشرفت پروژه‌های عمرانی از جمله مجموعه سالن‌های اجلاس و میدان امام علی (ع) را نیز از دیگر اولویت‌های عمرانی شهرداری اصفهان در سال آینده دانست و افزود: سعی داریم پروژه‌های نیمه کاره اصفهان را از بلاتکلیفی خارج کنیم.

کد خبر 365320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.