تصویب پرداخت تسهیلات بانکی باضمانت زنجیره‌ای به متقاضیان مسکن روستایی

پرداخت تسهیلات بانکی باضمانت زنجیره‌ای به متقاضیان مسکن روستایی در جلسه هماهنگی بانک‌های عامل و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان که با هدف تسریع در جذب تسهیلات مسکن روستایی و ضمانت سفته زنجیره ای در محل استانداری اصفهان برگزار شد، به تصویب رسید.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار کرد: گزارش ارائه شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیرامون جذب تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در استان اصفهان قابل تامل و پیگیری جدی از جانب بانک‌ها است.

غلامی با اشاره به سهم اعتبار تخصیص داده شده به استان در مدت ۱۲ سال پس از اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی، افزود: بر اساس آمار موجود، میزان واحدهای مقاوم سازی شده روستایی در سطح میانگین کشوری برابر ۴۱ درصد است، این در حالی است که این آمار در استان اصفهان غیرقابل قبول و عددی برابر ۲۶ درصد است که نشان می‌دهد نسبت به متوسط کشوری نیز ۵۰درصد عقب هستیم.

وی تصریح کرد: امروز با مشورت و همکاری بانک‌های عامل پیش بینی می شود در دو ماه مانده به پایان سال، شاهد پیشرفت خوبی در جذب تسهیلات از طریق ضمانت سفته زنجیره‌ای باشیم.

همچنین معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از تشکیل چنین جلسه ای در استانداری و پیگیری موضوع از جانب استاندار اصفهان، با اشاره به وجود حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور، گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۶۰ هزار فقره تسهیلات با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد داشته که به میزان ۱۶هزار میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

مهدیان افزود: بیش از یک میلیون و ۶۷۲هزار واحد مسکونی پایان کار گرفته و ۴۰۰هزار واحد مسکونی طی وقوع حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله در کل کشور بازسازی شده است.

وی تصریح کرد: در طول ۱۰سال گذشته تاکنون بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده و از سال‌های ۷۴ تا ۸۴ نزدیک به ۲۰۰هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده که در مجموع می توان گفت حدود دو میلیون و ۴۰۰ واحد مقاوم هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به مقاوم بودن تنها هفت درصد از کل واحدهای مسکونی روستایی در ابتدای اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در کل کشور، خاطر نشان کرد: با پرداخت تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی تحت نظارت ناظرین فنی روستایی و همکاری بانک‌های عامل، اکنون ۴۱ درصد واحدهای مسکونی مقاوم است.

مهدیان با اشاره به برکات حساب ۱۰۰ امام و تشویق روستاییان به ساخت مسکن مقاوم، گفت: از محل حساب ۱۰۰امام به متقاضیان روستایی واجد شرایط که ساختمان فرسوده خود را مقاوم سازی کنند و از تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی استفاده کنند، کمک بلاعوض تا سقف ۸۰میلیون ریال پرداخت می شود.

وی با اشاره به اجرایی نشدن ضمانت سفته زنجیره ای در استان اصفهان خاطر نشان کرد: انجام ضمانت سفته زنجیره ای توسط بانک‌های عامل در استان اصفهان موجب افزایش تعداد متقاضیان روستایی می شود و از بانک‌های عامل استان اصفهان می‌خواهم براساس  بخشنامه هیئت دولت، ضمانت سفته زنجیره ای را در دستور کار قرار داده تا موجب افزایش درصد خانه‌های روستایی مقاوم شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در ادامه این جلسه  مدیران عامل بانک‌های ملت، ملی و مسکن موارد، ابهامات و خواسته هایی را مطرح کردند که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و درپایان مقررشد مصوبات جلسه مبنی بر پرداخت تسهیلات بانکی باضمانت زنجیره ای ومعرفی متقاضیان دراسرع وقت جهت اجرا به بانکها و بنیادمسکن ابلاغ شود.

در جلسه هماهنگی بانک‌های عامل و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان که با هدف تسریع در جذب تسهیلات مسکن روستایی و ضمانت سفته زنجیره ای در محل استانداری اصفهان برگزار شد، پرداخت تسهیلات بانکی باضمانت زنجیره‌ای به متقاضیان مسکن روستایی تصویب شد.

این جلسه به تاکید استاندار اصفهان و با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیر کل دفتر مسکن روستایی و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان و جمعی از مدیران عامل بانک‌های استان روز گذشته برگزار شد.

کد خبر 365319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.