نگاه سیاسی مجلس به طرح کودک همسری

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مخالفان طرح ‎کودک همسری دلایل شرعی بیان می‌کنند در صورتی که در مورد ‎ازدواج کودکان نیز اجماع شرعی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طیبه سیاوشی، در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه ‏در کمیسیون قضایی مجلس در موضوع کودک همسری اتفاق نظر وجود ندارد، نوشت: بسیاری از مخالفان طرح کودک همسری دلایل شرعی بیان می‌کنند، در صورتی که در مورد ازدواج کودکان نیز اجماع شرعی وجود نداشته و برخی علما ملاک ازدواج را یک سن مشخص مثلا ۹ سالگی نمی‌دانند و در این زمینه به بلوغ عقلی تاکید دارند.

وی افزود: این طرح نیز مانند مواردی مشابه سیاسی شده در حالی که ما این مساله را به عنوان یک امر اجتماعی و فرهنگی دنبال کرده و در پی حل یک معضل اجتماعی هستیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا زمانی که ما مسائل حوزه‌های مختلف را از دریچه سیاست نگاه کنیم نمی‌توان طرح‌های اصلاحی چون کودک همسری را پیش برد تصریح کرد: ‏بعد از رد طرح کودک همسری در کمیسیون قضایی مجلس، فراکسیون زنان مجلس از الهیار ملکشاهی رییس کمیسیون قضایی خواسته تا رد این طرح را به صحن علنی مجلس بفرستد.

وی ادامه داد: درصورت ورود این طرح به صحن علنی مجلس، موافقان آن فرصت دفاع از طرح را پیدا کرده و آن را به سرانجامی مثبت می‌رسانند.

کد خبر 365313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.