پرونده یک هشتم نهایی جام ملت‌ها را ببندید

با انجام شش دیدار در شب‌های گذشته تکلیف شش تیم صعودکننده مشخص شده است و فقط دو دیدار دیگر برای بسته شدن پرونده مرحله یک هشتم نهایی باقی‌ مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، در روز نخست مرحله یک چهارم پایانی، پنجشنبه -۴ بهمن ماه- در بازی اول ویتنام باید به مصاف ژاپنی برود که با حذف عربستان مدعی پا به این مرحله گذاشته است؛ در بازی دوم تیم ملی ایران باید مقابل چین صف‌آرایی کند. تکلیف صعودکنندگان به بازی سوم مرحله یک چهارم را دو بازی امشب مشخص می‌کند ضمن اینکه در بازی آخر مرحله یک چهارم جمعه -۵ بهمن ماه- اماراتِ میزبان به مصاف استرالیا می‌رود.

تلاش قرمزها برای شکستن "هرگز"

در نخستین دیدار، تیم ملی فوتبال کره جنوبی به مصاف بحرین می‌رود؛ این بازی در حالی از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه باید در ورزشگاه مکتوم بن راشد برگزار شود که کره جنوبی در آخرین بازی مرحله گروهی با نتیجه دو بر صفر از سد چین، رقیب ایران در مرحله یک چهارم، گذر کرد و با ۹ امتیاز به‌عنوان تیم صدرنشین گروه C به این مرحله صعود کرده است و از طرف دیگر بحرین در بازی آخر مرحله گروهی با نتیجه یک بر صفر هند را مغلوب کرد و به‌عنوان سومین تیم گروه A و با چهار امتیاز راهی این مرحله شده است.

حضور کیم سئونگ-گیو  به عنوان سنگربان تیم کره جنوبی با سه کیلین شیت در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ مطمئناً کار را برای مهاجمان بحرین سخت می‌کند؛ این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که در بازی آخر که رودروی یکدیگر قرار گرفتند، کره جنوبی دو بر یک بحرین را شکست داد و مانع از صعود بحرین به یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ شد؛ برنده این بازی باید به مصاف برنده بازی قطر و عراق برود.

در جدول رده‌بندی فیفا، کره جنوبی  با امتیاز هزار و ۴۰۵ در مکان ۵۴ و تیم ملی بحرین با امتیاز هزار و ۱۷۸ در جایگاه ۱۱۳ جدول قرار دارند.

شیرها در پی شکستن غرور قطر

در دیدار دوم و آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی، قطر باید به مصاف عراق برود؛ این بازی در حالی ساعت ۱۹  و ۳۰ دقیقه باید در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی برگزار شود که قطر در آخرین بازی مرحله گروهی با نتیجه ۲ بر صفر، عربستان مدعی را از پیش رو برداشت و با ۹ امتیاز به‌عنوان سرگروه E به این مرحله صعود کرده است و از طرف دیگر عراق در بازی آخر مرحله گروهی با تساوی مقابل تیم ملی ایران به عنوان تیم دوم گروه D راهی این مرحله شده است.

حضور سعدالشیب به عنوان یک سنگربان تقریباً مطمئن در دروازه قطر با سه کیلین شیت در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ قطعاً برای مهاجمان عراقی دردسر ساز است؛ این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که در دو بازی آخر که رودروی یکدیگر قرار گرفتند، عراق توانست با نتیجه ۲ بر یک قطر را شکست دهد.

در جدول رده‌بندی فیفا، قطر با امتیاز هزار و ۲۹۸ در مکان ۹۳ و تیم ملی عراق با امتیاز هزار و ۲۷۱ در جایگاه ۸۸ جدول قرار دارند.

کد خبر 365304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.