اختصاص بودجه برای ارتقای کیفیت فضاهای شهری

یک کارشناس معماری گفت: تخصیص اعتبار و بودجه برای ارتقای کیفیت فضاهای شهری از مهمترین نیازهای شهر اصفهان است.

سمانه عشوریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کیفیت فضاهای شهری را با اجرای طرح‌های توسعه می‌توان با اولویت بندی از مقیاس خرد در سطح محله تا مقیاس بزرگتر شهری ارتقا بخشید از جمله این پروژه‌ها کمک به اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز، ساختارهای فرهنگی و زیباسازی است.

وی تخصیص بودجه برای توسعه فعالیت‌های فنی و عمرانی را نیز بخش دیگری از نیاز شهری دانست و خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن بودجه برای طرح ساماندهی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری می‌توان به شهر روح تازه‌ای بخشید. 

این کارشناس معماری اضافه کرد: مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان جسمی و حرکتی و بهینه‌سازی فضاهای شهری برای این بخش از جامعه نیازمند اختصاص بودجه است، بنابراین موضوع در برنامه بودجه سال آینده باید پررنگ‌تر دیده شود.

عشوریان افزود: بروزرسانی فضاهای تفریحی، آموزشی و شهری از دیگر الزاماتی است که در سال آینده باید مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ همچنین توسعه و ارتقای آموزش همراه با مهارت شهروندی در سازمان‌ها باید با هدف ارتقای سطح آگاهی و عملکرد شهروندان در حوزه های حمل و نقل و حقوق ، فرهنگ و مشارکت شهروندی انجام شود.

وی تاکید کرد: در برنامه‌های بودجه برای سال ٩٨ لازم است از طرح های درآمدزا و مشارکت بخش خصوصی حمایت شود در این صورت به کارآفرینی و اشتغالزایی کمک شایانی کرده‌ایم.

کد خبر 365295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.