۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
توزیع قیر استانی می‌شود

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس در تلفیق بودجه ۹۸ مجلس، از تغییر رویه توزیع قیر در کشور با توجه به مصوبه امروز تلفیق خبر داد و گفت: توزیع قیر در کشور استانی می‌شود.

به گزارش ایمنا، عباس گودرزی با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸، اظهار کرد: در نشست امروز مصوب شد که تمام سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که سهمیه قیر دریافت می‌کنند و برای آن‌ها در بودجه سال ۹۸ سهمیه پیش‌بینی شده، قیر مورد نیاز را از طریق دستگاه‌های استانی توزیع کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، وزارت آموزش و پرورش و ... که سهمیه قیر داشتند بعضا در تهران با پیمانکار قرارداد منعقد می‌کردند حتی مسئولان استان از اینکه قیر با چه ضرورتی در چه مسیری مصرف شده‌، ممکن بود بی اطلاع بمانند و نظارتی بر نحوه توزیع قیر در کشور وجود نداشت.

امکان مقایسه سهمیه قیر هر استان با استان‌ دیگر فراهم شد

وی افزود: با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، قیر به استان‌ها تحویل داده می‌شود و مصوبه امروز میزان نظارت را به شدت بالا می‌برد، حتی این امکان را به ما می‌دهد که قیر هر استان را بتوان با سایر استان‌ها و بر اساس میزان محرومیت مقایسه کرد.

گودرزی ادامه داد: همچنین در هر شهرستان می‌توان با استناد به میزان نیازمندی‌ها و جمعیت با ادارات کل استانی نیز وارد مذاکره شد و مطالبه‌گری کرد تا قیر برای هر شهرستان‌ در استان نیز به تناسب توزیع شود؛ ضمن اینکه امکان اینکه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نیز به‌صورت مستقیم با پیمانکار طرف حساب باشند هم از بین خواهد رفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: این مصوبه یکی از مهم‌ترین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس بود که توزیع عادلانه امکانات را به دنبال خواهد داشت و امکان نظارت برای نبود تبعیض را هم فراهم خواهد کرد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 365255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.