تاثیری که نگاه مردم  بر آثار هنری معلولان دارد

رییس هیئت مدیره جامعه معلولان گفت: بازخوردی که اجتماع به افراد معلول می‌دهد ناتوانی است اما زمانی که آثار هنری این قشر در معرض نمایش گذاشته می‌شود، بازخوردهای مردم به آثار، این هنرمندان را دچار تحول می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه نقاشی معلولین امروز _ دوشنبه یکم بهمن‌ماه_ در عمارت هنرمند افتتاح شد. در این نمایشگاه حدود ۱۰۰ اثر از ۱۲ هنرمند معلول جسمی به نمایش درآمده است که این آثار در سبک‌ها و سایزهای متفاوت، شامل رنگ و روغن، سیاه قلم و... است.

مرضیه سادات مطهری در حاشیه افتتاحیه این گالری گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، نشان دادن توانمندی‌های معلولین جسمی و حرکتی است. بازخوردی که اجتماع به افراد معلول می‌دهد ناتوانی است اما زمانی که آثار هنری این قشر در معرض نمایش گذاشته می‌شود، بازخوردهای مردم به آثار، این هنرمندان را دچار تحول می‌کند.

رییس هیئت مدیره جامعه معلولان درباره چگونگی آموزش معولین اظهار کرد: هنرمندان که آثارشان به نمایش درآمده است چند گروه هستند، برخی از دوران کودکی آموزش دیدند و وارد عرصه نقاشی شدند اما برخی دیگر از هنرمندان از کلاس‌های جامعه معلولین که با همکاری شهرداری برگزار شد آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه "بیشترین حمایت را شهرداری از جامعه معلولین کرد" خاطر نشان کرد: شهرداری ارگانی است که در این مدت بیشترین حمایت را از جامعه و اعضا ما داشته است. هر ارگانی می‌تواند در حمایت از معلولین پرچم‌دار باشد، مهم دید خیر اندیش مسئولان است. مسئولان ما دو دسته معلولگرا و معلول گریز تقسیم هستند که خوشبختانه در چند سال اخیر مسئولان معلول‌گرا بیشتر شده‌اند.

رییس هیات مدیره جامعه معلولان آموزش بحث اشتغال زایی را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: بنا بر حدیثی از امام علی بهترین تفریح، کار کردن است. کشیدن تابلو و برگزاری نمایشگاه باعث می‌شود به جای اینکه معلولین در منزل به مشکلات خود فکر بکنند، کار انجام بدهند.

مطهری بزرگترین مشکل معولین را مناسب سازی فضا خواند و تاکید کرد: در دو سال اخیر حدود ۵۰ سازمان مردم نهاد در سطح شهر اصفهان برای مناسب سازی فضا برای معلولین در حال تلاش هستند اما تا کنون کمتر از ده درصد این مناسب سازی صورت پذیرفته است. ۱۰ درصد از اجتماع ما را معلولین تشکیل می‌دهند و این قشر نیز حق استفاده از امکانات شهری را دارند.

کد خبر 365243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد شريفي IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    0 0
    يكياز راههاي پيشرفت و شكوفايي هر جامعه ايي توجه به همه جامعه است .خرسندم از اينكه به اين قشر جامعه دارد توجه ميشود