وظیفه مسئولان حمایت از معلولان است

رییس کمیسیون فرهنگی شورا شهر گفت: محدودیت یک فرصت است، وقتی محدودیت ها به وجود می‌آیند باعث می‌شود انسان از توانایی خود بهتر استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه آثار معلولان اصفهانی در عمارت هنرمند درحال برگزاری است. این نمایشگاه به نمایش نقاشی‌های هنرمندان معلول می‌پردازد. فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در افتتاحیه این نمایشگاه آن را فوق العاده خواند و گفت: برگزاری این نمایشگاه به این زیبایی انسان را به وجد می آورد.

وی در گفتگو با خبرنگاران ادامه داد: محدودیت یک فرصت است، وقتی محدودیت ها به وجود می‌آیند باعث می‌شود انسان از توانایی خود بهتر استفاده کند. افراد بسیاری در جامعه سالم هستند ولی از ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند. در این نمایشگاه می‌توان به قدرت خداوند  و مَثَل "گر ایزد ز حمکت ببندد دری، ز رحمت گشاید در دیگری" پی برد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به وظیفه مسئولان خاطر نشان کرد: مسئولان باید یک شوکی به خود دهند، وقتی فرد علی رغم تمام محدودیت ها از ظرفیت ها و قدرت خود استفاده می‌کند وظیفه تک تک مسئولان است که به فکر باشند و از آن ها حمایت کنند. بسیاری از هنرمندان معلول فقط خواستار دیده شدن آثارشان بودند، باید جا و مکانی برای ارائه آثار در اختیار این هنرمندان قرار دهیم تا بتوانند در کنار نمایش آثار، کسب درآمدی از هنرشان نیز داشته باشند.

روشن با تاکید بر اخلاقیات اظهار کرد: آنچه برای یک فرد اهمیت دارد انسان بودن است، اخلاقیات باید رعایت و در نظر گرفته شود تا بتوان از ظرفیت های انسان استفاده کرد. وظیفه تک تک مسئولان است که از این هنرمندان عزیز و با همت حمایت کنند و آن ها را به عنوان اسوه و الگو به جوانان جامعه معرفی کنند.

وی درباره دغدغه اکثر معلولان که مناسب سازی حمل و نقل در شهر برای این قشر است، تصریح کرد:این موارد جز سیاست گذاری های شورای شهر بوده است. در معاونت حمل و نقل شهرداری برنامه مناسب سازی فضاها برای معلولین در نظر گرفته شده. در فضاهای شهری مانند پیاده رو معلولین باید بتوانند به راحتی از این امکانات استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه نقاشی معلولین تا ۸ بهمن ماه در عمارت هنرمند، واقع در خیابان ابن سینا کوچه چهارم برقرار است. این گالری از ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۶:۳۰ الی ۱۹ میزبان بازدید کنندگان می‌باشد.

کد خبر 365241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.