پرداخت معوقات بازنشستگان مخابرات در سال آینده/ راه‌اندازی ۱۱۸ به زبان‌های عربی و انگلیسی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه درصدد هستیم معوقات اول فروردین تا پایان آبان ماه امسال بازنشستگان این شرکت را در شش ماه نخست سال آینده پرداخت کنیم، گفت: در هر شرکت مخابراتی یک هیئت مدیره وجود داشت که از شهریور امسال مشاور مدیر منطقه یا مدیرعامل شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا ، سید مجید صدری صبح امروز یکم بهمن ماه ۹۷ در جمع خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس پخش شد، گزارشی از فعالیت های یک سال اخیر این شرکت ارائه و با اشاره به تدوین طرح ثبت مشاغل در سامانه ۱۱۸، اظهار کرد: این اقدام برای پاسخگویی حداکثری به نیاز مردم انجام شده‌است، قرار است برای اولین‌بار به صورت پایلوت تا پایان سال، سامانه ۱۱۸ به زبان‌های عربی و انگلیسی راه اندازی شود تا امکان ارائه خدمت به گردشگران نیز وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: ۵۰ نفر نیروهای بزرگ شرکت مخابرات در این وضعیت قرار داشتند از این رو درخواست کردیم کسانی که باید بازنشسته می شدند، بازنشسته شوند و کسانی‌که توان حضور داشتند، مسئولیت اداری پیدا کردند. حذف مشاوران خارجی از دیگر اقدامات انجام شده است و در حال حاضر قراردادی تحت عنوان مشاور خارجی نداریم. در بخش معاونت حقوقی و تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تلاش می کنیم به قوانین و مقررات پایبند باشیم و البته همه جا از حق مخابرات دفاع کردیم و ارتباط خوبی با نمایندگان مجلس برقرار کرده ایم.

وی با اشاره به عملکرد معاونت منابع انسانی شرکت مخابرات ایران افزود: افراد مختلفی در شرکت مخابرات فعالیت دارند و آیین نامه دفاعی در سال ۸۹ تنظیم شده که جزء معدود شرکت هایی هستیم که به بازنشستگان این شرکت رفاهیات پرداخت می کنیم، از آبان ماه امسال به تمام بازنشستگان شرکت مخابرات به صورت کامل رفاهیات ارائه شده است.

صدری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بخش صرفه جویی و کاهش هزینه ها، اظهار کرد: در شرکت مخابرات ایران حجم زیادی از مأموریت‌ها را کاهش دادیم و تلاش برای استفاده بهینه از زمان داریم. در معاونت نیروی انسانی سال گذشته ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه ها را کاهش دادیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به صندوق شش درصد کارمندان در شرکت مخابرات ایران، گفت: ماهانه شش درصد از حقوق کارکنان مخابرات و شش درصد نیز توسط شرکت مخابرات به این صندوق واریز می شود تا به کارمندان وام داده شود اما پیش از این هر زمان مدیر منطقه و معاونان با کسر اعتبار رو به‌رو می شدند از موجودی این صندوق کم می کردند و این درحالی است که در یک سال گذشته اجازه ندادیم ریالی برای این امور برداشت شود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت مخابرات ایران دیگر به صندوق ایثارگران نیز بدهکار نیست و آیین نامه ای تنظیم کرده که پول صندوق فقط برای وام به پرسنل هزینه شود.

کارکنان قراردادی پست‌های مدیریتی می گیرند

صدری با تأکید بر رسیدگی به وضعیت پرسنل اعم از قراردادی و رسمی گفت: برخی از کارکنان قرارداد مستقیم با شرکت مخابرات دارند و در خیلی جاها به‌ویژه پست‌های مدیریتی از آن ها استفاده نمی شد اما با اقدامات انجام شده، این کارکنان که تعداد آنها سه هزار نفر است از این پس تفاوتی با کارمندان رسمی نخواهند داشت.

وی با اشاره به بازنگری و بهبود فرایند انتصاب ها در شرکت مخابرات تصریح کرد: در این شرکت کمیته انتصاب را تشکیل دادیم و برای هر سمت مدیر منطقه باید نفراتی معرفی و سوابق کاری او بررسی شود تا فردی که شاخص است، عهده دار سمت شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: سعی می کنیم مدیران مناطق را از معاونان آن منطقه انتخاب کنیم تا پرسنل بدانند که جای رشد دارند؛ البته مدیرانی که چهار سال در یک سمت مشغول کار بودند که تعداد آن ها هزار نفر است مورد ارزیابی قرار می گیرند تا اگر عملکرد آن ها مثبت باشد به صورت افقی یا در جایگاه بالاتر مشغول فعالیت شوند و چنانچه عملکرد مثبتی نداشته باشند نفرات دیگری جایگزین آن ها خواهند شد که این فرصتی ایجاد می کند جوان ترها از فرصت های مدیریتی استفاده کنند.

روز بیست و پنجم هر ماه، حقوق کارکنان پرداخت می شود

وی تأکید کرد: سال گذشته قول دادم در روز بیست و پنجم هر ماه، حقوق کارکنان اعم از شرکتی، رسمی، قراردادی و پیمانکاری پرداخت شود و خوشبختانه امروز این موضوع مهم عملیاتی شده است.

صدری با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات این بود که باتوجه به درخواست پرسنل که درخواست ملاقات داشتند سه شنبه های هرهفته ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر را به ملاقات اختصاص دادیم تا فاصله بین مدیران با پرسنل را به حداقل برسانیم، زیرا اعتقاد داریم درب اتاق مدیر نباید بسته باشد.

وی با اشاره به فعالیت معاونت زنجیره تأمین و پشتیبانی شرکت مخابرات گفت: تمام مناقصه های شرکت را به صورت یک یا دومرحله ای در روزنامه‌ها منتشر کردیم همچنین کدینگ و تجهیزات یکپارچه در کل شرکت تخصیص ارز برای LC به صورت ارز دولتی، ساماندهی تجهیزات مخابراتی و نظارت و مدیریت تدارکاتی مخابرات از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته اینترنتی که برای شرکت مخابرات دریافت می کردیم از ۶۶ نقطه بود و امروز این ۶۶ نقطه را به پنج نقطه در چهار شهر تبدیل کردیم از این رو مصرف روزانه اینترنت مشتریان طی یک سال گذشته ۶۱درصد رشد داشته و در بخش اینترنت بین الملل نیز رشد ۵۵ درصدی را شاهد بوده ایم همچنین ترافیک داخلی چهار برابر شده است.

افزایش مصرف ترافیک پیام رسان‌های داخلی

وی با تأکید بر حمایت از پیام رسان ها و افزایش مصرف ترافیک داخلی آن ها گفت: افزایش ظرفیت شبکه انتقال اجرای وای فای (Wi Fi) عمومی در ۳۰۰ نقطه از دیگر اقدامات بوده و اجرای وای فای را به هزار نقطه افزایش داده ایم.

وی با ابراز خرسندی از پرداخت بدهی ها به پیمانکاران تصریح کرد: پیمانکارانی وجود داشتند که از سال ۸۹ از شرکت مخابرات مطالباتی داشتند از این رو از ابتدای سال پرداخت بدهی ها را در دستور کار قرار داده و چرخه پرداخت ها را منظم و وام ها را تسویه کردیم و البته خوشبختانه حساب ها در ستاد مرکزی متمرکز شده است.

صدری با بیان اینکه کاهش زمان انتظار مردم در تماس با مراکز ۲۰۲۰ در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: گاهی مردم هنگام تماس با سامانه ۲۰۲۰ تا ۴۰ دقیقه در انتظار بودند، اما در حال حاضر میانگین انتظار به کمتر از سه دقیقه رسیده و باید به یک دقیقه کاهش پیدا کند.

افزایش ارتباط با رسانه‌ها باعث کاهش هزینه و حذف موازی‌کاری شد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه افزایش ارتباط با رسانه باعث کاهش هزینه و حذف موازی کاری شد، تصریح کرد: طی یک سال گذشته نظرسنجی های مختلفی انجام شد تا از نظرات مردم در خصوص فعالیت بخش های مختلف مخابرات آگاه شویم. یکی از مباحث مهم در شرکت های بزرگ « تبلیغات» است و توانستیم در سال اخیر بدهی های شرکت به صدا و سیما را به صورت تهاتر پرداخت کنیم؛ با رسانه خاصی تعامل نداشتیم بلکه همه رسانه ها و کانال های ارتباطی که می توانستند صدای شرکت مخابرات را به گوش مردم برساند، با آن ارتباط برقرار کردیم.

صدری با بیان اینکه تولید اخبار در شرکت مخابرات ۷۰ درصد افزایش داشته است، گفت: این آمار نشان می دهد که اطلاع رسانی جزو اولویت های مخابرات است. شرکت مخابرات ایران در بین ۵۰۰ شرکت برتر، کسب مقام نخست را از آن خود کرد و رتبه اول در جشنواره تبلیغات را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران در نمایشگاه های مختلف از جمله تله کام حضوری فعال داشته است، گفت: شعار همیشگی این شرکت که به صورت فراخوان با استفاده از نظر مردم در نظر گرفته شده « ارتباطی فراگیر» است که امیدواریم مخابرات ایران، ارتباط فراگیر را با تمام نقاط کشور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در بخش مسئولیت اجتماعی اقدامات زیادی در شرکت مخابرات ایران انجام شده است، اظهار کرد: یکی دیگر از حوزه های فعالیت ما «امور مشتریان» است، در حوزه دیتا و اینترنت، مردم از سرویس های ارائه شده خیلی رضایت نداشتند از این رو در یک سال گذشته مشتری مداری را به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم.

صدری با بیان اینکه ساماندهی مراکز تماس و توسعه کانال های ارتباطی با مشتریان راه اندازی شده است، افزود: کاهش تلفن های بدون کارکرد یک میلیون و ۳۰۰ هزار مورد بوده است. این شرکت سعی در جلب رضایت مردم دارد و تلاش می کند میزان مراجعات مردم به مراکز مخابراتی را تا حد امکان کاهش دهد.

وی با بیان اینکه براساس قانون به خطوط تلفن ثابتی که بیش از سه تا چهار سال کارکرد نداشتند، اخطار داده شده است، افزود: در این راستا تا به امروز یک میلیون شماره تخلیه شده و این بدان معنا است که یک میلیون شماره که هرکدام ۷۰۰ هزار تومان است به شبکه مخابرات بازگردانده شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

صدری با تأکید بر اصلاح فرایندهای ارائه خدمات به مردم اظهار کرد: واگذاری خدمات به مردم را باید تا حد امکان ساده کنیم که خوشبختانه با ورود «سیستم شاهکار» این روند تسهیل شد.

افزایش درگاه های پرداخت قبوض

وی تصریح کرد: افزایش درگاه های پرداخت در راستای مشتری مداری از دیگر اقدامات انجام شده بود تا مردم از طریق هر بانکی امکان پرداخت قبوض را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: یکی دیگر از بخش‌های مهم شرکت مخابرات که به نوعی پیشانی این شرکت هست، «معاونت تجاری» است که در این معاونت دو نوع خدمت ارائه می شود، اولین خدمت به مردم عادی است که باید رضایت آن ها حاصل شود و خوشبختانه در این بخش ساماندهی اطلاعات انجام شده است.

صدری با اشاره به بهبود کیفیت صورت‌حساب مشتریان تجاری گفت: در این فرایند مردم پس از مشاهده صورت حساب نحوه محاسبه خدمات را به صورت دقیق می توانند مشاهده کنند.

وی خاطر نشان کرد: دیگر اقدام این شرکت طرح «تانومای ویژه» و یک و نیم میلیون پورت فیبر نوری است، تعرفه این خدمت باعث می شود مردم آنچنان رغبتی برای استفاده نداشته باشند زیرا باید برای سیم‌کشی داخل منزل ۳۰۰ هزارتومان و حتی بیشتر هزینه می‌کردند اما در طرح تانومای ویژه هرکسی در هرکجای ایران درخواست فیبرنوری برای خانه یا محل کار داشته باشد نیازی نیست برای کابل کشی هزینه ای پرداخت کند، همچنین ارائه مودم به صورت رایگان یا تقسیطی انجام می شود.

یکسان‌سازی تعرفه‌های حوزه فیبرنوری با ADSL

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تأکید کرد: شرکت مخابرات سعی کرده تعرفه های حوزه فیبرنوری را با ADSL  یکسان سازی کند زیرا فیبر نوری یکی از اقداماتی است که می تواند برای مخابرات بسیار مفید باشد.

وی با اشاره به افزایش درآمد مخابرات با توجه به ارتقا سطح SLA، گفت: برای اولین بار در سرویس های تجاری توانستیم SLA را تا سطح بالایی ایجاد کنیم و آن را در اختیار مشتریان قرار دهیم که امیدواریم به زودی بتوانیم این خدمت را در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته شرکت مخابرات با کسب و کار های نوپا به عنوان استارتاپ ارتباط خوبی برقرار کرده است، تأکید کرد: تلاش ما خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به کسب و کارهای نوپا است و تا امروز نیز تفاهم‌های خوبی با پیام رسان های گپ، آی گپ، سروش و روبیکا داشتیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در حوزه پرداخت ها مثل «آپ» و «۷۸۰» توانستیم تعامل خوبی برقرار کنیم، خاطر نشان کرد: شرکت مخابرات ایران با کافه بازار و دیجی کالا نیز تفاهم های خوبی انجام داده  و در راستای افزایش جلب رضایت مردم تلاش می کنیم و امیدواریم در این حوزه بتوانیم کمک خوبی را به فضای IT و ICT داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای ثبت نام خط تلفن ثابت روستایی آدرسی اعلام شده تا در تمام روستاها که مردم درخواست خط تلفن ثابت دارند در این سایت ثبت نام کرده تا در زمان معقول خطوط تلفن ثابت را واگذار کنیم.

سود سهام بیشتر در تعامل با شرکت‌های مختلف رقم می‌خورد

صدری با بیان اینکه تلاش مخابرات همکاری با تمام شرکت ها و اینکه FCT ها بتوانند به مخابرات ورود پیدا کنند، بوده است، گفت: کسانی‌که در بورس سهام دار هستند از ما انتظار دارند سود بیشتر داشته باشیم اما من معتقدم سود بیشتر در تعامل با شرکت های مختلف رقم می خورد از این رو تلاش برای تعامل بیشتر با مشتریان تجاری داشته ایم.

وی با بیان اینکه از شهریورماه سال جاری از روند کاهش مشترکان ADSL جلوگیری کردیم و روند معکوس رو به افزایش داشته ایم، گفت: تلاش شرکت مخابرات رقم زدن رقابتی سالم است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در معاونت راهبرد و توسعه کسب و کار تلاش برای انجام برنامه های اعلام شده داشته ایم، تأکید کرد: با اقدامات انجام شده، دیگر ۳۱ شرکت مخابرات استانی نداریم بلکه یک شرکت مخابرات در کشور و در سایر نقاط مناطق مخابراتی وجود دارد.

وی استقرار سیستم مدیریت ریسک، شناسایی ریسک های راهبردی، بهبود شاخص ها، نهادینه کردن فرهنگ پیگیری برای پاسخگویی بهتر و بیشتر برای مردم همچنین تدوین فرایند ساختار مخابرات را از دیگر اقدامات انجام شده در بخش معاونت راهبرد و توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران برشمرد.

کد خبر 365222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.