فرهنگ، زیربنای انقلاب اسلامی است

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: نباید هدف انقلاب اسلامی را دستیابی به اهداف اقتصادی جلوه دهیم، فرهنگ زیربنای قیام ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم معضلات اقتصادی ما را از توجه به نیازهای فرهنگی جامعه باز دارد.  

وی تصریح کرد: اگر معضلات فرهنگی جامعه رفع شود، سایر مشکلات مانند مسائل اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی نیز برطرف خواهد شد.

فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از توانمندی رسانه‌ها، اضافه کرد: بهترین راهکار برای گفتمان دوسویه مردم و مسئولان و رایزنی برای رفع مشکلات مختلف، تقویت رسانه‌ها و بهره‌گیری از توان آن‌ها است.

رفیعی‌نژاد با اشاره به طرح هفته فرهنگی شهرضا، تأکید کرد: در این هفته باید همه ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان که ریشه در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و باورهای الهی آنان دارد به دیگران معرفی شود.

وی با بیان اینکه نباید هدف انقلاب اسلامی را دستیابی به اهداف اقتصادی جلوه دهیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ زیربنای قیام ملت ایران علیه ظلم و فساد حکومت گذشته بود.

فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت معرفی توانمندی‌های فرهنگی این شهرستان، یادآور شد: اگر نتوانیم به نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه پاسخ دهیم، مشکلات هر روز بیشتر خواهد شد.

رفیعی‌نژاد ادامه داد: نارسایی‌های فرهنگی، آثاری مخرب بیشتری نسبت به ناکارآمدی و نارسایی در سایر بخش‌ها دارد.

وی گفت: در شرایطی که دشمن با استفاده از همه امکانات مادی و رسانه‌ای در میدان نبرد با انقلاب و ارزش‌های آن حاضر شده است، باید از همه توان داخلی و ظرفیت‌های فرهنگی برای ایستادگی در برابر این شبیخون فرهنگی استفاده کنیم.

فرماندار شهرضا اضافه کرد: فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی، می‌تواند به همه نیازهای روحی و فرهنگی اقشار مختلف جامعه پاسخ دهد، اما لازم است بهره‌گیری و شناساندن آن بوسیله افراد متخصص و کاردان انجام شود.

رفیعی‌نژاد با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از توان اقشار مختلف مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد، اظهار کرد: نباید فرهنگ را دولتی و دستور کنیم، برنامه‌های هفته فرهنگی شهرستان باید با استفاده از توان همه مردم در مناطق شهری و روستایی برگزار شود.

کد خبر 365219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.