۱۲ محله خوانسار در اولویت طرح بازسازی و بازآفرینی

خوانسار- فرماندار خوانسارگفت: ۱۲محله خوانسار به عنوان محله‌های ناکارآمد شناسایی و در اولویت بازسازی و بازآفرینی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور کمالی امروز( دوشنبه) در جلسه بازآفرینی شهری با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری در بافت فرسوده بستگی به بودجه سال ۹۸ دارد، اظهار کرد: باتوجه به بحث مشاعی بودن این بافت، می‌توان از مجوزات رایگانی که شهرداری پیشنهاد داده، استفاده کرد تا بافت فرسوده بازسازی شود.

وی با بیان اینکه خانه‌های تاریخی شهر می‌تواند پس از بازسازی به مراکز فرهنگی و علمی تبدیل شود، افزود: باز آفرینی شهری، شهر را از حالت فعلی و ناکارآمدی خود خارج و مطابق با نیاز اجتماعی و فرهنگی مردم از یک اقتصاد ایستا به اقتصادی پویا مبدل می‌کند.

فرماندار خوانسار گفت: شهرداری گام موثری در این خصوص برداشته تا نقاط درآمدزای شهر شناسایی و به کسب و کار رونق داده شود و از شهر فروشی و تراکم فروشی فاصله گرفته شود.

وی تصریح کرد: از ۴۳ محله در خوانسار شش محله پیشینه روستایی و از یک هزار و ۲۲۳ هکتار بافت شهری ۳۶ هکتار آن فرسوده و نیاز به بازآفرینی دارد.

کمالی افزود: با بررسی‌های کارشناسی شده از کل محله‌های شهر، ۱۲ محله به عنوان محله‌های ناکارآمد با فرسودگی بالا شناسایی و در اولویت بازسازی و بازآفرینی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی شهرستان نیز ۲۴۰ رشته قنات آبیاری بیش از ۸۰ درصد زمین های کشاورزی را تأمین می‌کنند، اما بیش از ۸۵ درصد این قنوات فرسوده و نیاز به مرمت دارند.

فرماندار خوانسار افزود: در حوزه میراث فرهنگی نیز از ۴۳ اثر تاریخی در شهرستان ۷۰ درصد این‌ها فرسوده هستند البته اولویت بازسازی با کاروانسرای باقری، خانه ضیایی‌ها و کبوترخانه‌های شهرستان است.

کد خبر 365210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.