پیدا شدن پیکر یخ زده پیرزن الیگودرزی/ فروش زیتون طارم به نام رودبار

از امروز با بسته خبری خبرگزاری ایمنا همراه باشید در این بسته هر روز مهم‌ترین رویدادهای یک هفته گذشته تعدادی از شهرهای ایران بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

۴۵ راس گوزن زرد ایرانی در سایت ایلام زیست می‌کنند

ایلام: سید اسداله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: یکی از سایت های موفق کشور در زمینه تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در استان ایلام قرار دارد که تاکنون به چندین استان انتقال گوزن انجام شده است.

تعطیلی ادارات در سیروان

ایلام: اداراتی که به صورت نمایندگی در شهرستان سیروان مشغول به ارائه خدمت بودند بنا به دلایل نامعلوم به دستور مدیران کل خود تعطیل شدند.

شیرخانی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه تاکنون استقرار نمایندگی این اداره کل بدون چارت و ابلاغ سازمانی و برخلاف قانون و صرفا جهت رفاه حال مردم بوده، گفت: این اداره تا ابلاغ رسمی چارت سازمانی تعطیلی خواهد شد.

شهرستان بدره میزبان جشنواره ملی «ایل بانگ بهار ۹۸» 

ایلام: جشنواره ملی ایل بانگ با حضور عشایر ۱۰ استان کشور با محوریت شعر و موسیقی عشایری در اردیبهشت ۹۸در شهرستان بدره برگزار می‌شود.

**************************************************************************************

تیراندازی به بازیکنان تیم فوتبال خرم‌آباد کذب است

کردستان: فرزاد خاکی، رییس اداره ورزش و جوانان سقز خبر تیراندازی هواداران تیم فوتبال سقز به بازیکنان تیم خرم‌آباد را تکذیب کرد و گفت: به دلیل اینکه اعضای تیم خرم‌آباد در جلو بیمارستان سقز منتظر مداوای بازیکن مصدوم بودند، شایعه شده بود که هواداران تیم سقزی به بازیکنان تیم خرم‌آباد تیراندازی کرده و همه آنها مصدوم شده‌اند.

مسافری‌کردن مرز سیرانبند بانه بررسی می‌شود

کردستان: محمد فلاحی، فرماندار بانه گفت: با توجه به اینکه ایران قبلاً همه زیرساخت‌های لازم برای مسافری‌نمودن مرز سیرانبند را فراهم نموده است، در جلسه هفته جاری با حضور مسؤلان استانی و مقامات استان سلیمانیه عراق، در زمینه مقدمات فراهم نمودن امکانات و زیرساخت‌ها توسط طرف عراقی بحث و مذاکره خواهد شد.

مریوان دومین شهر کشور در راه‌اندازی مرکز حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر

کردستان: حسین کاشفی، رییس مرکز رشد شهرستان مریوان با بیان اینکه مریوان به عنوان دومین شهر در کشور در زمینه راه‌اندازی مرکزی برای حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر است، گفت:  خوشبختانه امروز بعد از گذشت دو سال از فعالیت این مرکز، حدود ۱۲ شرکت فعال در مرکز رشد شهرستان مریوان مشغول به فعالیت هستند که تعدادی از آنها در زمینه تولید ثروت از دانش موفق بوده‌اند و در عرصه کشوری و حتی جهانی حرفی برای گفتن دارند.

************************************************************************************

فروش زیتون طارم به نام رودبار

زنجان: جلیل جعفری، عضو شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طارم قطب کشاورزی کشور است و باید از این ظرفیت استفاده شود چون اکثر محصولات طارم به نام جاهای دیگر به فروش می‌رسد در صورتی که با برگزاری جشنواره می‌توان آن را رفع کرد، گفت: البته می‌توان این موضوع را با دایر کردن بازارچه‌های محلی حل کرد چون امروز به علت نبود بازارچه، زیتون طارم به اسم رودبار فروخته می‌شود.

زنجان زن معتاد کارتن‌خواب ندارد

زنجان: محمد محمدی قیداری، مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در مجموع در شهر زنجان، زن معتاد کارتن‌خواب  نداریم، گفت: هدف از ایجاد کمپ نیز همین بوده است که این افراد ساماندهی شوند.

انتخاب استان زنجان به عنوان پایلوت غذای سالم

زنجان: فرامرز نیک‌سرشت، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه طبق تحقیقات میدانی به عمل آمده سلامت محصولات کشاورزی استان مورد تأیید است و مشکلی از این بابت وجود ندارد، گفت: متاسفانه شرایطی پیش آمده است که شهروندان امنیت روانی ندارند و احساس می‌کنند که مقداری بیش از حد استاندارد از باقی‌مانده کود و یا سم را مصرف می‌کنند.

************************************************************************************

احتمال زیر آب رفتن ۴ روستا در الیگودرز

لرستان: غلامرضا آقا میرزایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: به دلیل رانش زمین و مسدود شدن مسیر رودخانه احتمال دارد سدبالادست این منطقه طغیان کرده و چهار روستا به زیر آب برود.

قاچاق دام زنده بیخ گوش دستگاه‎های نظارتی بروجرد

لرستان: بی‎توجهی برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به موضوع قاچاق دام بستر را برای فعالیت هر چه بیشتر قاچاقچیان فراهم کرده به طوریکه برخی آمارها از خروج روزانه ۸۰۰ دام قاچاق از این شهرستان خبر می‌دهند.

پیدا شدن پیکر یخ زده پیرزن الیگودرزی در کوهستان

لرستان: غلامرضا آقا میرزایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: چند روز قبل پیر زن الیگودرزی در یکی از جاده‌های روستایی  منطقه ززوماهرو این شهرستان و در پی بارش بررف و مه گرفتگی گم شد که عملیات جستجوی برای پیدا کردن وی تا امروز ادامه یافت تا امروز پیکر بی‌جان این پیرزن که بر اثر سرما یخ زده بود، پیدا شد.

*************************************************************************************

آمریکایی‌ها مشتری نمد چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: جوادی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سالانه ۴۰ تن نمد در استان تولید می شود، گفت: از این میزان ۲۵ تن از گمرک استان صادر می شود که بیشترین صادرات به آمریکا است.

تندباد آرامش شهر را بهم زد

چهارمحال و بختیاری: مجید علیپور، رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: باد شدید در شهرکرد موجب فروریختن چندین دیوار در معابر، شکستن درختان، آتش‌سوزی، شکست درختان و فروافتادن تابلوی سردر  چندین واحد تجاری و قطع سیم‌های برق شده است.

*************************************************************************************

کشف تونل ۶۰ متری در رزن

همدان: محمدرضا حاجی عزیزی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به کشف تونل ۶۰ متری به سمت اثر تاریخی و کشف اشیاء تاریخی گفت: طی دو هفته گذشته ۹ نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیای تاریخی و فلزیاب دستگیر شدند.

*************************************************************************************

کودکان در حسرت مکانی مفرح برای تخلیه انرژی

کرمانشاه: سامان مرادی، عضو شورای شهر پاوه و نائب رییس کمیسیون برنامه بودجه و عمران با تایید اینکه پاوه فاقد یک شهربازی استاندارد است، گفت: در کمیسیون عمران شورا با اقدامات انجام شده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای محقق شدن این مطالبه کودکان و نوجوانان پاوه استقبال کرده و در این زمینه نیز توافقات اولیه با استناد به درخواست سرمایه‌گذاران و جلسات کمیسون عمران صورت گرفته است.

مشکل فعالیت بازارچه‌ مرزی سومار رفع شد

کرمانشاه: شهرام شیرنسب، مدیر مسئول گمرک سومار دلیل بسته شدن مرز سومار را اینگونه توضیح داد: طی شرایط پیش آمده، یک سری واردات برای ایران از طرف عراق مانند ماست، دوغ، موزائیک، بلوک گچی و... ممنوع شده بود، اما صادرات اقلام ذکر شده برای ایران آزاد اعلام شده بود، طرفین با تجار خودشان در این خصوص درگیر بودند، که به دلیل اختلافات پیش‌ آمده بازارچه سومار از ساعت هشت صبح روز گذشته تا هشت صبح امروز بسته بود و تجار فعالیت نداشتند.

*************************************************************************************

تولید سالانه یک میلیون شاخه گل رز هلندی در خلخال

اردبیل: بهبود علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: خلخال یکی از شهرستان‌های موفق استان در تولید گل رز هلندی است و همه ساله یک میلیون و ۲۰۰هزار شاخه گل تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

جشنواره «زمستان بیدار» در توریستی‌ترین شهر اردبیل

اردبیل: در جشنواره زمستان بیدار که به مدت پنج روز در شهرستان سرعین و با حضور گردشگرانی از استان‌های مختلف و کشور آذربایجان برگزار شد، برنامه‌های متعددی از جمله موسیقی اقوام و برنامه‌های متنوع دیگر در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری زمستانی استان اردبیل به ویژه شهرستان سرعین، برگزار شد.

کد خبر 365207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.