ایران به دیوار چین رسید/ واکنش تیم کی‌روش به انتقادها

تیم ملی ایران با پیروزی برابر عمان به جمع ۸ تیم نهایی جام ملت‌های آسیا رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، امشب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تیم‌های ایران و عمان در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

دیداری تیم‌های ایران و عمان

ورزشگاه: محمد بن زاید

تماشاگر: ۳۱۹۴۵ نفر

اخطار: مجید حسینی (دقیقه ۲)، وحید امیری (دقیقه ۶۵) از ایران؛ محمد المسلمی (دقیقه ۶۰) از عمان

گل‌ها: علیرضا جهانبخش (دقیقه ۳۲) و اشکان دژاگه (دقیقه ۴۱، پنالتی) برای ایران

ایران: علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، سیدمجید حسینی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه (۷۸- سامان قدوس)، وحید امیری، علیرضا جهانبخش (۶۹- روزبه چشمی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (۸۸- مسعود شجاعی)

سرمربی: کارلوس کی‌روش

عمان: فائز الرشیدی، محمد المسلمی، رائد صالح، سعد المخانی، احمد المهاجری (۸۱- محسن الخلیدی)، خالد البرایکی، جمیل الیهمادی، محسن القسانی (۸۸- محمد القسانی)، علی البساجدی، سلاح الیحیایی (۴۶- خالد الهجری) و حارب السعدی  

سرمربی: پیم وربیک

داور: سزار راموس (مکزیک)؛ کمک‌ها: میگل هرناندز و آلبرتو مورین؛ داور چهارم: متئو کریم (استرالیا)

شرح بازی:

ایران در اولین بازی مرحله حذفی به مصاف عمانی می‌رفت که به گواه کارشناسان یکی از با کیفیت‌ترین تیم‌های سوم صعودکننده بود و گذر از سد این تیم کار چندان آسانی نبود. بازی برای ایران اما به بدترین شکل ممکن آغاز شد و در همان دقیقه اول با خطای مجید حسینی روی مهاجم عمان داور به سود عمان پنالتی گرفت. اگر این پنالتی گل می‌شد و عمان پیش می‌افتاد بازی از همان ابتدا برای ایران به شکل بدی سخت می‌شد اما مهار پنالتی سرنوشت ساز توسط بیرانوند باعث شد ایران وارد شوک و استرس نشود.

در ادامه تیم ملی ایران با ارائه یک بازی هجومی و تکیه بر حملاتی که بیشتر از سمت راست و همکاری‌های جهانبخش و دژاگه بود روی دروازه عمان فشار آورد و در دقیقه ۳۲ بالاخره ایران مزد بازی برتر خود را با تیزهوشی جهانبخش و ضربه تمام کننده او گرفت و پیش افتاد. برتری ایران قبل از نیمه دوم با خطای پنالتی که روی طارمی انجام شد و دژاگه آن را تبدیل به گل کرد به دو گل رسید تا ایران با خیالی آسوده راهی رختکن شود.

شاگردان کی‌روش نیمه دوم را هم خوب آغاز کردند و در یک ربع ابتدایی بارها تا به ثمر رساندن گل سوم پیش رفتند اما بی دقتی مهاجمان ایران مانع این شد تا برتری ایران سه گله شود. ایران در ادامه بازی را با اضافه کردن چشمی کنترل کرد و برابر حملات عمان مقاومت کرد تا نتیجه نیمه نخست، نتیجه پایانی این بازی هم باشد و ایران همچنان بدون گل خورده به کار خود در مسابقات ادامه دهد.

تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف چین می‌رود.

شرح گل‌ها:

  • (دقیقه ۳۲- ایران) - پاس بلند میلاد محمدی در خط دفاع عمان با کنترل ناقص محمد المسلمی همراه شد تا علیرضا جهانبخش با تیزهوشی توپ را برباید و در موقعیت تک به تک گل برتری ایران را به ثمر برساند.
  • (دقیقه ۴۱- ایران) - با خطای مدافعان عمان روی طارمی، داور نقطه پنالتی را نشان داد و این کاپیتان اشکان دژاگه بود که با ضربه‌ای به مرکز دروازه برتری ایران را دو برابر کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲- پس از خطای مجید حسینی روی محسن الغسانی در ثانیه ۵۵، داور خطای پنالتی گرفت اما علیرضا بیرانوند پنالتی عبدالعزیز مبارک را مهار کرد.

دقیقه ۴- سردار آزمون در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با ضربه‌ای محکم دروازه عمان را نشانه گرفت اما توپ با فاصله‌ای کم از دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۴- شوت سرکش محسن القسانی به سمت دروازه ایران را بیرانوند با واکنشی زیبا راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۵- در یک ضد حمله پاس بلند جهانبخش در محوطه جریمه عمان به طارمی رسید اما ضربه چیپ بی دقت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۳- پرتاب اوت بلند وحید امیری در تیر دور به سردار آزمون رسید اما سردار قدر موقعیت عالی را ندانست و ضربه‌اش از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۸- توپ در محوطه جریمه در موقعیتی بسیار خوب به مهدی طارمی رسید که ضربه او با واکنش دروازه بان عمان راهی کرنر شد.

دقیق ۶۴- ارسال عمانی‌ها از سمت چپ با ضربه سر خطرناک محسن القسانی همراه شد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶- همکاری آزمون و طارمی، طارمی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما باز هم مهاجم ایران

اتفاق ویژه:

۱- به غیر از صحنه پنالتی دقایق ابتدایی بازی، نمایش بی نقص تیم کارلوس کی‌روش برابر عمان پاسخ کاملی بود برای انتقادات عجیب کارشناسان ایرانی از تیم ملی ایران در بازی برابر عراق

۲- اشاره سردار آزمون به بیرانوند در صحنه پنالتی عمان در نخستین دقایق بازی و راهنمایی او که مسیر زدن پنالتی را تشخیص داده بود و در نهایت منجر به مهار پنالتی توسط بیرانوند شد.

بهترین بازیکن:

بدون شک علیرضا جهانبخش که در نیمه اول در سمت راست زمین همه کار کرد و بارها مدافعان عمان را پشت سر گذاشت و با یک گل بازی خوب خود را تکمیل کرد بهترین بازیکن زمین بود.

کد خبر 365185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    0 0
    تحسین برانگیز