تکذیب صدور حکم اعدام برای یک شهردار/ خبر خوش مجلس برای کودکان بی‌هویت

فرود اضطراری هواپیمای مسافربری در یزد، حذف جریمه ریالی سربازی از سال آینده، خبرهای خوش مجلس برای کودکان بی هویت و تکذیب خبر صدور حکم اعدام برای شهردار اسبق کرج از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک فروند هواپیمای مسافری که از فرودگاه چابهار به مقصد تهران برخاسته بود به علت نقص فنی٬ در فرودگاه بین المللی یزد به زمین نشست.

این هواپیما با ۱۵۱ مسافر که فرودگاه چابهار را به قصد تهران ترک کرده بود به دلیل خاموش شدن موتور شماره یک خود مجبور به فرود اضطراری در ساعت ۲۰:۳۵ دقیقه شب در فرودگاه بین المللی یزد شد.

عملیات فرود این هواپیما با هدایت خوب خلبان و آمادگی کامل گروه‌های مستقر در فرودگاه بدون هیچ آسیب و بحرانی انجام شد. در ساعت ۲:۲۰ دقیقه بامداد مسافران این پرواز با هواپیمای جایگزین به مقصد تهران حرکت کردند .

 از زمانی که مسافران این پرواز در یزد پذیرش شده‌اند خدمات رفاهی و امکانات مورد نیاز به منظور رفاه حال آنها در اختیارشان قرار گرفته است.

توقف طرح جریمه ریالی سربازی برای سال آینده

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد که در هماهنگی با مجلس شورای اسلامی، اجرای طرح جریمه‌ ریالی در سال آینده قطعا متوقف خواهد شد.

سردار موسی کمالی درباره‌ برخی از اظهار نظرها در مورد اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده و پیگیری مجلس برای بازگرداندن این موضوع به قانون بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: لازم است از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که در  تعامل با ستاد کل نیروهای مسلح این مساله را پیگیری کردند قدردانی کنم.

وی ادامه داد: طبق آخرین هماهنگی‌ها و با توجه به نظرات کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده ادامه نخواهد داشت و امسال آخرین زمان اجرای این طرح است.

توضیح رییس پلیس پایتخت درباره فرار ۳ اخلالگر بازار کاغذ

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ در واکنش به اظهارات اخیر دادستان تهران درباره سلطان کاغذ و فرار ۳ متهم اصلی این پرونده  اظهار کرد: در بحث کاغذ ما دو پرونده تشکیل دادیم؛ یک گروه کسانی بودند که ارز را برای ورود کاغذ گرفتند و ارزها را فروختند در حالی که عملا کاغذی وارد نکردند، دسته دوم؛ کسانی بودند که ارز گرفتند و کاغذ وارد کردند اما این کاغذها را احتکار کردند و به قیمت دلخواه در بازار آزاد فروختند.

وی افزود: در این رابطه افراد اصلی شناسایی و توسط پلیس دستگیر شدند و آخرین فرد مربوط به این پرونده در روزهای  اخیر، طی یک عملیات مراقبت و تعقیب در استان فارس دستگیر شد.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به اظهاراتی درباره ۳ متهم متواری این پرونده گفت: این ۳ نفر پیش از تشکیل پرونده و پیگیری موضوع از سوی پلیس، اقدام به فرار کردند.

تابعیت ایران برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از تصویب لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: فرزندان حاصل از چنین ازدواج هایی با ارائه درخواست به تابعیت ایران در می آیند.

حجت الاسلام حسن نوروزی افزود: جزییات و کلیات لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی با حضور کارشناسانی از دولت، نیروی انتظامی، مرکز پژوهش ها، وزارت دادگستری و قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس این ماده واحده فرزندان حاصل از چنین ازدواج هایی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می شوند قبل از ۱۸ سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی به تابعیت ایران درمی آیند و فرزندان مذکور در صورت عدم تقاضای مادر می توانند پس از رسیدن به سن ۱۸ سال شمسی تقاضای تابعیت ایران را نمایند که در صورت فقدان شکل امنیتی ( به تشخیص وزارت اطلاعات) به تابعیت ایران پذیرفته می شوند.

وی ادامه داد: همچنین پاسخ به استعلام امنیتی باید ظرف ۳ ماه انجام شده و نیروی انتظامی نسبت به پروانه اقامت برای پدر غیرایرانی مذکور اقدام کند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم، افزود: بر اساس تبصره این ماده واحده در صورتی که پدر یا مادر متقاضی در قید حیات نبوده و یا در دسترس نباشند در صورت ابهام اثبات نسب در دادگاه صالحه انجام می شود.

صدور حکم اعدام برای شهردار کرج صحت ندارد

حاجی‌رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در خصوص خبری که شب گذشته در فضای مجازی مبنی بر صدور حکم بدوی اعدام برای شهردار اسبق کرج منتشر شد، گفت: این خبر صحت ندارد.

شاکرمی در خصوص روند بررسی پرونده شهردار اسبق کرج گفت: در جریان پرونده نیستم اما خبر صدور حکم اعدام صحت ندارد.

کد خبر 365175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.