اعتیاد، مانع توسعه صنعتی کشور

شهرضا – رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مهمترین موانع توسعه صنعت و اقتصاد کشور، اعتیاد است که متأسفانه آمار شیوع آن در میان جامعه کارگری قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مصطفی اباذری عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین کارهای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و ادارات تابعه آن، مقابله با شیوع اعتیاد در واحدهای کارگاهی و صنعتی است، زیرا این مراکز شریان‌های اصلی اقتصادی کشور هستند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موانع توسعه صنعت و اقتصاد کشور، اعتیاد است که متأسفانه آمار شیوع آن در میان جامعه کارگری قابل توجه است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: اعتیاد یکی از مهمترین دلایل بیکاری کارگران و اخراج آنان از محیط‌های کار است.

اباذری با بیان اینکه اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد، بهترین راهکار مبارزه با این معضل اجتماعی است، یادآور شد: واحدهای دارای بیش از یکصد نفر نیروی کار در قالب طرح "بهبان" شناسایی و کارکنان آن‌ها درخصوص آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، آموزش داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۶۰۰ نفر ساعت کلاس آموزشی درباره آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، برای کارگران واحدهای دارای کمتر از یکصد نفر نیروی کار در شهرستان، برگزار شده است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید از تبدیل واحدهای صنعتی راکد به مراکز تولید، توزیع و مصرف مواد مخدر جلوگیری شود، اظهار کرد: تیم‌های بازرسی به صورت مستمر به این مراکز سرکشی می‌کنند.

اباذری با اشاره به اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد، خاطرنشان کرد: دو طرح کارآفرینی با اختصاص اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال در شهرستان ایجاد شده که کارآفرین و کارگران آن از بهبودیافتگان بودند.

وی یادآور شد: میزان اعتبارات مشاغل پشتیبان در شهرستان حدود یک میلیارد ریال است که باید زمینه اشتغال یکصد نفر را فراهم کند و ۳۰ درصد از این تعداد به بهبودیافتگان اختصاص یافته است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: لازم است شیوه آموزش معضلات اجتماعی و آسیب‌های اعتیاد در جامعه تغییر کند، زیرا امروزه با نصب بنر یا تصویرها نمی‌توان آگاهی‌رسانی مناسبی انجام داد.

اباذری تصریح کرد: لازم است از مربیان آشنا به شیوه‌های جدید آموزش و همچنین فضای مجازی برای معرفی آثار زیان بار مصرف مواد مخدر، استفاده شود.

کد خبر 365148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.