جرم مرضیه هاشمی تنها همکاری با پرس تی وی ایران است

معاون برون مرزی صداوسیما و رییس شبکه پرس تی وی گفت: هر رسانه ای که خلاف حرف دولت آمریکا حرف بزند، منتقد سیاست‌های آمریکا و متحدانش و یا افشاگر جنایات رژیم صهیونیستی و سعودی باشد، یک رسانه پروپاگاندایی تلقی می شود و همکاری با این رسانه جرم به حساب می آید.

پیمان جبلی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون بازداشت مرضیه هاشمی، خبرنگار آمریکایی الاصل پرس تی وی اظهار کرد: خانم هاشمی در روز یکشنبه به صورت غیر انسانی و غیر قانونی توسط پلیس آمریکا دستگیر و به زندان منتقل شد و تا روز جمعه به غیر از یک تماس تلفنی کوتاه که با فرزندان خود داشتند، هیچ اطلاعاتی  از وضعیت ایشان توسط مقامات آمریکایی منتشر نشده بود.

وی افزود: تا اینکه بالاخره در روز جمعه دادگاه اطلاعاتی از ایشان منتشر و او را به عنوان «شاهد اجباری» بر پرونده‌ای که الزاما مربوط به او نمی‌شود، معرفی کرد.

رییس شبکه پرس تی وی خاطر نشان کرد: صبح روز شنبه-۲۹ دیماه- خبرگزاری رویترز  به نقل از یکی از مقامات دولت آمریکا از بررسی دادگاه پیرامون ثبت رسمی شبکه پرس تی وی به عنوان عامل یک دولت خارجی در وزارت دادگستری آمریکا خبر داد که به معنای آن است که جرم مرضیه هاشمی تنها همکاری با شبکه پرس تی وی ایران  است.

در حال ائتلاف سازی برای آزادی خانم هاشمی هستیم

جبلی افزود: هر رسانه ای که خلاف حرف دولت آمریکا حرف بزند، منتقد سیاست‌های آمریکا و متحدانش و یا افشاگر جنایات رژیم صهیونیستی و سعودی باشد، یک رسانه پروپاگاندایی تلقی می شود و همکاری با این رسانه جرم به حساب می آید.

معاون برون مرزی صداوسیما در رابطه با فعالیت‌های صورت گرفته از سوی شبکه ایران و شبکه پرس تی وی برای آزادی مرضیه هاشمی خاطر نشان کرد: شبکه پرس تی وی در این مدت تمام تلاش خود را روی آگاه سازی افکار عمومی و ائتلاف سازی رسانه ای در خارج از ایران به ویژه در آمریکا متمرکز کرده است.

وی تأکید کرد: بر این اساس تا حدودی توانسته‌ایم افکار عمومی را در داخل و خارج کشور به ویژه در غرب به این موضوع حساس کنیم  و حال باید همه باهم از سازمان‌های مردم نهاد و ان جی اوها گرفته تا نهادهای دیپلماتیک برای آزادی این خبرنگار در اسارت تلاش کنیم.

کد خبر 365145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.