مردم باید با میل شخصی به پیام‌رسان‌های بومی مهاجرت کنند

یک عضو کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مدیریت پیام رسان های مورد استفاده ایرانیان باید بر عهده خود آنها باشد و لازم است تا از زیر بار مدیریت بیگانگان در فضای مجازی بیرون بیاییم.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم مطابقت عملکرد پیام رسان های داخلی با ارزش های انقلابی و اسلامی ایران اظهار کرد: طبق قانون اساسی کشور، همه مردم در انتخاب رسانه های مجاز آزاد هستند و نهاد یا فردی نمی تواند مانع آزادی آنها در این زمینه شود.

وی افزود: آزادی رسانه ای افراد باید در چهارچوب ارزش های دینی باشد. معضلاتی که پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارجی برای مردم به وجود آورده‌اند موجب فروپاشی بسیاری از خانواده ها و انحرافات اجتماعی در جامعه شده است، بنابراین بصیرت، رشد و آگاهی مردم باعث خواهد شد آن‌ها پیام رسان های داخلی را بپذیرند.

پیام رسانهای داخلی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مدیریت فضای مجازی و رسانه های مورد استفاده مردم در بسیاری کشور ها همچون چین، کره، ژاپن و مالزی در اختیار حاکمیت این کشورها است و دولت این کشورها وظیفه مدیریت و کنترل فضای مجازی مورد استفاده مردمش را دارد.

سالک اساس انتخاب فضای رسانه‌ای توسط مردم را میزان رشد، بصیرت و فرهنگ جامعه دانست و تصریح کرد: باید از حقوق حاکمیت و نظام در جهت تقویت و توسعه پیام رسان ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده شود تا ایرانیانی که در پیام رسان‌هایی همچون تلگرام و اینستاگرام عضو هستند، به پیام رسان ها و شبکه های داخلی و ملی مهاجرت کنند.

وی با اشاره به لزوم مهاجرت سخت افزاری و نرم افزاری حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایرانی یعنی دولتمردان و شورای عالی فضای مجازی به پیام‌رسان های داخلی و توسعه و تقویت زیر ساخت های فضای مجازی بومی تاکید کرد: تقویت پیام رسان های داخلی منجر به افزایش حمایت مردم از آنها می شود، در حال حاضر نیز شرایط مناسبی در این پیام رسان ها حاکم است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

فیلتر تلگرام، آرامش را به جامعه برگرداند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامیگفت: فیلترینگ تلگرام در دی ماه سال گذشته موجب برقراری دوباره آرامش و امنیت در جامعه شد و ناآرامی های جامعه را کنترل کرد و بحران اعتراضات از این طریق به راحتی مدیریت شد؛ اما در صورتی که مدیریت شبکه های مورد استفاده مردم در دست بیگانگان باشد، در واقع مدیریت بحران های کشور در دست بیگانگان است.

سالک ادامه داد: مخالفت مردم با فیلترینگ تلگرام از تبعات مدیریت و قانونمند کردن فضای مجازی کشور است که از سوی حاکمیت پذیرفته شد، اما باید بستر فعالیت های رسانه ای به گونه ای فراهم شود که مردم با میل شخصی خود به سمت پیام رسان های بومی مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه قانونمند کردن فضای مجازی و رسانه‌ای مردم از مهم ترین وظایف قوه مقننه است عنوان کرد: در کارگروه فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مقرراتی برای استفاده از فرصت های فعالیت های رسانه ای و مجازی مردم در پیام رسان ها در نظر گرفته شده است و به زودی برای تصویب به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

سالک با اشاره به ماجرای کتک خوردن دختر تهرانی در سیرجان اضافه کرد: باید مسائلی که در فضای مجازی اتفاق می افتد و فضای امنیتی جامعه را مخدوش می کند کنترل شود تا شاهد امنیتی پایدار در کشور باشیم و وظیفه اصلی کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی فضای مجازی نیز تبدیل فضای مجازی به فضایی مناسب برای کسب و کار و ارتباطات برای مردم است.

کد خبر 365126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.