رسانه‌ها فکر پاک را به جامعه منتقل کنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رسانه ها بارها هوای پاک را به جامعه منتقل می‌کنند، اما باید برای انتقال فکر پاک به نسل جوان امروز بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت السلام والمسلمین سید ابوالحسین مهدوی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری ابوذر اظهار کرد: بخش عمده حرکت دشمن در دنیای امروز بر مقوله فضاسازی است.

وی با بیان اینکه امروزه در رسانه ها دو نوع مطلب «خبر» و «تحلیل» وجود دارد افزود: در خبر ممکن است صدق و کذب ورود پیداکند اما در تحلیل به جای رسوخ کردن صدق و کذب، ورود و نفوذ در فکر و فکرسازی است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: عدد دروغ های ترامپ در دوسال اخیر نزدیک به سه هزار مورد بوده است که شمار دروغ‌هایش نشان می‌دهد کج فهم است از این رو رسانه های دشمن سعی دارند از خبر کذب فاصله بگیرند چون به ضررشان تمام می شود.

وی اظهار کرد: خبر کذب مثل کالای قلابی است که بین اجناس کارخانه در دسترس مردم قرار می گیرد و اعتبار کارخانه را زیر سوال می برد. آنچه امروزه با خطر رسانه های خارجی مواجه هستیم، تحلیل اخبار است؛ آن ها خبرها را به گونه ای تحلیل می کنند که در باور مردم گنجانیده شود.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه انسان هایی که تعقل نمی کنند سرنوشت خوبی نخواهند داشت، افزود: رسانه ها مسئولیت بزرگی دارند و باید کاری کنند که تعقل مردم به کار افتد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید آیا عالم و جاهل باهم مساوی هستند، در قرآن به این سوال پاسخ داده نشده چون کوچک و بزرگ، زن و مرد، شهری و روستایی پاسخ آن را می فهمند اما آیاتی داریم که تأکید دارد مال و فرزندان زینت زندگی دنیا هستند، بنابراین خبرنگاران با بررسی محتواها و معلومات خود قطعاًخواهند دانست که آنچه می نویسند حق است یا نیست.

وی افزود: گاهی جهل مرکب می شود، آن هنگامی که مطلبی را نمی دانیم اما نمی دانیم که نمی دانیم و غفلت همیشه مرکب است.

حجت الاسلام مهدوی تأکید کرد: نباید فکر کنیم مطلبی که می دانیم حتما منطبق با حق است بلکه ابتدا بررسی کامل را انجام داده و از صحت خبر اطمینان داشته باشید، وقتی فهمیدید حق است با کیفیت خوب آن را مطرح کنید.

وی با بیان اینکه روانشناسان غرب و شرق در دنیای امروز تأکید دارند غفلت درمان ندارد درحالیکه خبر ندارند درمان غفلت در سخنان حضرت امیرالمومنین با سه روش آورده شده است، گفت: روانشناسان غرب و شرق از گوهرهایی که در نهج البلاغه مطرح شده خبر ندارند و نمی دانند چه کنند تا غفلت نداشته باشند بنابراین وظیفه رسانه ها است که با بیان خوب غفلت ها را بیان کنند.

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: حق همیشه مستدل است البته رسانه ها همانگونه که بارها موضوع هوای پاک و اهمیت آن را به جامعه منتقل می کنند باید فکر پاک را نیز به نسل جوان امروز منتقل کنند.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم جوانان را اغنای فکری کنیم اظهار کرد: رسانه ها باید در این راستا ورود پیدا کنند. بصیرت داشتن و انقلابی بودن با شاکله انسان ها مرتبط است و رسانه ها باید شاکله انسان ها را با حق تبیین کنند.

به گزارش ایمنا در اختتامیه این جشنواره از خانواده چند شهید رسانه از جمله شهید افضل، سردار شهید جان‌نثاری، شهید ولایی، شهید شعیبی، شهیدان ناجی، شهید روان و شهید فقیرا تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 365124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.