هیچ سندی از چشمان شورای شهر دور نیست

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعضای شورای شهر نظارت بر امور مختلف را به دور از تعارف‌های معمول انجام داده و اگر تخلفی صورت پذیرد مسئولیت قانونی خود را در قبال آن انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در شصت و چهارمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، قدم گذاشتن در راه ائمه اطهار(ع) را مسیر رستگاری دانست و اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت نخستین کنفرانس ملی شهر کودک با شعار "قلب شهر برای کودکان می‌تپد" با حضور نمایندگان شوراها و شهرداری‌های کشور و نیز نمایندگانی از کشورهای دیگر به میزبانی شهر اصفهان برگزار شد که می‌تواند یکی از نمادهای توسعه در شهر باشد.

وی افزود: از تلاش‌های مدیران شهری به‌خصوص معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برای برپایی این کنفرانس  تشکر می‌کنم و امیدوارم برنامه‌های شهر اصفهان را در مسیر تبدیل به شهری زیست پذیر برای تمام اقشار در سنین، جنسیت و مناطق مختلف پیش ببریم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در روزهای اخیر در برخی شبکه های احتماعی تعدادی فیش حقوقی منتشر شد و براساس آن مدیریت شهری مورد تاخت و تاز عجولانه و شتاب زده قرار گرفت که در این رابطه از مدیران شهری می‌خواهم ضمن جلوگیری از سوءظن‌ها، اگر به موردی برخورد کردند، آن را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری هیچ نگرانی بابت انتشار این موارد ندارد چون هیچ سندی محرمانه‌ نیست که به دور از چشم شورای شهر و مردم باشد اضافه کرد: همواره از گردش اطلاعات و شفافیت امور استقبال و مردم را محارم مدیریت شهری می‌دانیم و بنا نداریم دست به کتمان هیچ مسئله‌ای در برابر اذهان عمومی بزنیم بنابراین انتشار و دسترسی آسان مردم به چنین اطلاعاتی نشان از امکان دسترسی آزاد به تمام اطلاعات شهرداری دارد.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه اعداد و ارقام منتشر شده براساس قانون بوده و نباید به گونه‌ای برای مخاطب وانمود شود که آنان تصور کنند مدیریت شهری دچار بی بند و باری مالی و بریز و بپاش بوده‌است، ادامه داد: اعضای شورای شهر نظارت بر امور مختلف را به دور از تعارف‌های معمول انجام داده و اگر تخلفی صورت پذیرد مسئولیت خود را در قبال آن انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به حجم ماموریت‌ها و گستره فعالیت ممکن است خطاهایی نیز انجام گیرد که توسط نهادهای حراستی، بازرسی و حقوقی شناسایی و با خاطیان آن برخورد می‌شود و شورای شهر نیز با خطاهای احتمالی عمدی برخورد کرده و در این راه با هیچ کسی در هر پست و مقامی تعارف و سازش نداشته و همه امور را رصد می‌کند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان برای جلوگیری از زیر سوال رفتن حیثیت افراد و تشویش اذهان عمومی، رسانه‌ها را به بررسی همه جانبه امور پیش از ورود به آن دعوت کرد و افزود: شهردار و معاونان او را حامی و حافظ بیت المال و حق و حقوق مردم و کارکنان دانسته و از ایشان تقاضا داریم این مورد را بررسی کرده و اگر اشکالی در صدور احکام مالی یافت شد اصلاحات لازم انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه هر کس خطایی کرده باید محاکمه شود اما رسیدن به این هدف با تشویش اذهان عمومی و شایعه سازی رفتاری اخلاقی نیست بیان کرد: مسئولان برای انجام ماموریت‌های خود در این شرایط حساس نیاز به آرامش دارند به همین جهت اجازه نداریم با اخبار ملتهب کننده اوضاع شهر را بهم بریزیم و مدیران نیز باید مراقب دام افراد مغرض بوده و هوشیارانه افعال زیردستان خود را زیر نظر گیرند.

نصراصفهانی اظهار کرد: آن‌هایی که در دفاع از حقوق خود مسیرهای قانونی را طی کرده تا از حیثیت خویش دفاع کنند نباید مورد سرزنش قرار گیرند چون این حق همواره برای چنین افرادی محفوظ بوده و نباید از شکایت فرد مورد اتهام ناراحت شده و او را به باد انتقاد گرفت.

کد خبر 365123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.