مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان یزد بازداشت شد

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد از بازداشت مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، علی اکبر شمس اظهار کرد: در پی وصول اخباری از دستگاه‌های نظارتی استان مبنی بر ارتکاب جرائم عمدی از سوی مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان رسیدگی به این پرونده در دستور کار دادسرای مرکز استان قرار گرفت و تحقیقات فنی و غیر محسوس انجام و پس از احراز وقوع جرم وفق قانون وی تحت تعقیب قرار گرفت و هفته گذشته بازداشت شد.

وی گفت: ارتشا، تضییع حقوق دولت در انجام ندادن وظیفه قانونی و اهمال در این زمینه و سوءاستفاده از موقعیت شغلی از اتهامات نامبرده است.

این مقام قضایی افزود: پرونده برای بررسی مبالغ دقیق ناشی از ارتکاب جرم در مرحله کارشناسی است و به محض تکمیل تحقیقات، پرونده با کیفرخواست جهت صدور حکم به دادگاه ارسال خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد ضمن هشدار به مراجعین به ادارات و واحدهای تولیدی بیان داشت: مراجعه کنندگان لازم است از پرداخت هر گونه وجهی خارج از چارچوب و مقررات قانونی به اشخاص اجتناب کنند و بدیهی است در این پرونده به اتهام افراد پرداخت کننده رشوه و تحصیل کننده امتیازات غیر قانونی نیز رسیدگی خواهد شد.

وی اظهار کرد: مدیران استان پاکدست و با سلامت و تعهد مشغول خدمت هستند و موارد بسیار محدود  به هیچ عنوان نباید دستاویز تخطئه مدیران استان و عملکرد آن‌ها باشد و با شایعات بی اساس و غیر مستند نمی‌توان چهره مدیران نظام اسلامی و استان را مخدوش کرد.

این مقام قضایی تاکید کرد: بدیهی است انتساب تخلف به مدیران استان بدون مستند قابل پیگرد و تعقیب قانونی است و چنانچه شهروندان هر گونه اطلاع و مستندی از فساد احتمالی در ادارات استان دارند در مرکز استان به اینجانب و در شهرستان‌ها به دادستان‌ها ارائه دهند تا پیگیری شود و اطمینان می‌دهیم که در برخورد با مفاسد، دادسرای مرکز استان هیچ محدودیت و خط قرمزی ندارد.

کد خبر 365120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.