دردسرهای یک کارگردان مشهور؛ سینمای جهان و حمایت از حقوق زنان

دنیای فرهنگ و هنر همواره زمینه‌ساز رخدادهای جنجال‌آفرین و مهم در جهان است. شما می‌توانید هر یکشنبه خلاصه‌ای از مهمترین اتفاقات فرهنگی و هنری جهان را در ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ادامه برگزاری رویدادهای مرتبط با فصل جوایز سینمایی همچنان بخشی از مهمترین اتفاقات هنری جهان را تشکیل می‌دهد. همچنین در این هفته، دو اتفاق کوچک اما مهم برای احقاق حقوق زنان در دنیای سینمای رخ داد. در ادامه، مشروح جزئیات این رویدادها می‌آید:

جوایز انجمن منتقدان فیلم اهدا شد: در بیست و چهارمین دوره برگزاری جایزه انجمن منتقدان فیلم، فیلم "روما" و آلفونسو کوآرون، کارگردان فیلم، در ادامه درخشش خیره کننده خود در فصل جوایز، به عنوان‌های بهترین فیلم، بهترین فیلم خارجی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری دست یافتند. همچنین با کسب جایزه بهترین بازیگری توسط کریستن بل و لیدی گاگا، هر دو ستاره فیلم "ستاره‌ای متولد شده است"، ناکامی‌های این فیلم نیز در فصل جوایز به نوعی جبران شد.

فینچر و یک "شبکه اجتماعی" دیگر: آرون سورکین، نویسنده فیلم "شبکه اجتماعی" ساخته دیوید فینچر در سال ۲۰۱۰، اعلام کرد که قرار است ادامه این فیلم ساخته شود. سورکین برای نوشتن فیلمنامه قسمت اول این فیلم، موفق به دریافت جایزه اسکار شده بود.

رکوردزنی تریلر مردعنکبوتی، طرفداران منتظر تریلر بازی تاج و تخت: تریلر فیلم "مرد عنکبوتی:دور از خانه" در ۲۴ ساعت نخست انتشار خود توسط بیش از ۱۳۰ میلیون نفر دیده شد تا به این ترتیب رکورد پیشین سونی را که ۱۱۶ میلیون بازدید در سال ۲۰۱۷ بود، شکسته باشد. همچنین با انتشار تیزر جدیدی از فصل هشتم سریال "بازی تاج و تخت"، طرفداران این سریال بیش از همیشه منتظر تریلر رسمی این سریال هستند. اولین قسمت از آخرین فصل "بازی تاج و تخت" کمتر از سه ماه دیگر و در روز ۱۴ آوریل، منتشر خواهد.

فیلمساز محبوب هندی‌ها به آزار جنسی متهم شد: یک زن از راج کمار هیرانی، کارگردان مشهور سینمای هند و سازنده آثاری چون "پی.کی"، "سانجو" و "سه احمق" به اتهام آزار جنسی شکایت کرد. اگر چه هیرانی این اتهام را توسط وکیل خود رد کرده است، اما نام او به سرعت از روی پوستر فیلم جدیدش حذف شد. این اتفاق در راستای مبارزه با آزار جنسی، مدتی می‌شود که در سینمای جهان رواج پیدا کرده و برای مثال می‌توان به اقدامات جدی سینمای آمریکا ضد این موضوع اشاره کرد.

جشنواره کن و یک تغییر در راستای پیشرفت: تا پیش از این تعداد زنانی که در کمیته انتخاب جشنواره فیلم کن حضور داشتند، بسیار اندک بود و این موضوع، مسبب انتقادات بسیاری نسبت به سیاست‌های این جشنواره شده بود. به دنبال این موضوع، دبیرکل جشنواره جهانی کن اعلام کرد که با ایجاد تغییر در ترکیب کمیته انتخاب فیلم‌ها و مسئولان بخش رسمی، از امسال تعداد زنان این کمیته، برابر با مردان خواهد بود و از مجموع هشت عضو کمیته انتخاب، چهار نفر آنان از میان زنان انتخاب شده‌اند.

فیلم اصغر فرهادی و شش نامزدی در اسپانیا: فیلم "همه می‌دانند" ساخته اصغر فرهادی، در شش رشته نامزد دریافت جایزه "فروز" شد. کمیته انتخاب این جایزه که یکی از مهمترین جوایز سینمایی اسپانیا به شمار می‌رود، "همه می‌دانند" را در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و مرد و بهترین تریلر نامزد دریافت جایزه فروز اعلام کردند. فیلم فرهادی پیش از این نیز در جشنواره "گویا" از سوی آکادمی سینمای اسپانیا، در هشت رشته کاندیدا شده بود.

"آکوامن" میلیارد دلاری شد: فروش جدیدترین ساخته جیمز ون، از یک میلیارد دلار عبور کرد و به این ترتیب، "آکوامن" پرفروش ترین فیلم کمپانی "دی.سی" در تاریخ شد. جیمز ون در پی این خبر که توسط مدیر پخش کمپانی برداران وارنر اعلام شد، از عوامل فیلم تشکر کرد. با این وجود، فیلم "آکوامن" فعلا در رتبه بیست و نهم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد و حتی در میان فیلم‌های در حال اکران نیز در رده چهارم جای می‌گیرد.

سونی آرزوی یک مرد در کام مرگ را برآورده می‌کند: الکساندر مرد بیماری است که به چند سرطان مبتلاست و توسط پزشکان جواب شده است؛ حال او که از طرفداران پروپاقرص مجموعه "انتقامجویان" است، کمپینی در فضای مجازی تشکیل داده و از مدیران سونی-دیزنی خواسته تا این فیلم را پپیش از اکران رسمی بتواند ببیند. حال مدیران کمپانی سونی در حال تدارک شرایط برای ترتیب دادن یک اکران خصوصی و برآورده کردن آرزوی این مرد هستند. "انتقامجویان:پایان بازی" قرار است روز نوزدهم آوریل، یعنی حدود سه ماه دیگر رسما اکران شود.

کد خبر 365110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.