همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خواسته به‌حقی است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید در رأس امور قرار گیرد زیرا خواسته به حقی است و همه نمایندگان باید برای تحقق آن در لایحه بودجه ۹۸ تلاش کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از درگاه خبری صندوق بازنشستگی کشوری، سید مهدی فرشادان اظهار کرد: بازنشستگان عمر گرانمایه خود را سالیان سال برای خدمت به جامعه صرف کرده‌اند لذا وظیفه ما محقق کردن مطالبات آنها و استفاده از تجارب گرانقدرشان است.

وی رسیدگی به مشکلات بازنشستگان را وظیفه خود و دیگر مسؤولان استان اعلام کرد و افزود: باید بهترین امکانات را در حوزه‌های درمانی و اجتماعی برای جامعه بازنشستگی فراهم کنیم در غیر اینصورت در آینده با مشکلات مختلفی در این حوزه روبه رو خواهیم شد.

۱۷ صندوق بازنشستگی در وضعیت قرمز قرار دارد

مدیرکل حقوقی و امور استان‌های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مشکلاتی که از ۲۰ سال قبل به صندوق مزبور تحمیل شده به سادگی قابل حل و فصل نیست.

سید حسین ساقی با بیان اینکه از ۱۸ صندوق بازنشستگی، ۱۷ صندوق در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: متاسفانه دولت ها در ادوار گذشته کسورات صندوق را از پرسنل اخذ ولی به‌صورت صحیح این منابع را سرمایه گذاری نکرده‌اند.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری امروز متاثر از این موضوع با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند. اداره صندوق مزبور در شرایط حاضر بایستی به‌صورت بیمه ای و محاسبات اکچوئری اداره شود. به‌طورکلی در حال حاضر از حقوق پرسنل شاغل کسوراتی کم می شود که باید این کسورات به شکل صحیح محاسبه و در آینده برای همین پرسنل مورد سرمایه گذاری قرار گیرد.

ساقی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری هم اکنون در خصوص این محاسبات با نواقصی مواجه است زیرا دستگاه‌های مختلف سیستم های پرداخت حقوق و مزایایی گوناگونی دارند که بار بسیار سنگینی به صندوق تحمیل می کند. این صندوق با سیاست شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق به سمت و سویی می رود که دیگر چسبندگی به دولت نداشته باشد.

کد خبر 365103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.