دستگیری خبرنگار مسلمان آمریکایی مصداق نقض حقوق بشر است

کاشان - عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: آمریکا با دستگیری بانوی خبرنگار مسلمان آمریکایی الاصل ثابت کرد بزرگترین ناقض حقوق بشر و آزادی بیان در دنیا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، عفت پدرام فر در هفتاد و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان اظهار کرد: همه ما در جایگاه انسان باید در مقابل این حرکت ناجوانمردانه و ظالمانه آمریکا و دستگیری یک بانوی مسلمان نوع‌دوست و متعهد در کشوری که ادعای حقوق و آزادی بیان دارد و خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است بایستیم و فریاد محکومیت و اعتراض خود را نسبت به این حرکت به گوش جهانیان برسانیم.

وی تصریح کرد: دستگیری یک بانوی خبرنگار با اعمال شدیدترین آزار برای برداشت حجاب وی و وادار کردن او به خوردن غذای حرام به همراه دستگیری پسرش فقط به جرم ساخت مستند در بیان حقایق و وقایع آمریکا، آن هم بدون محاکمه ثابت می‌کند آمریکا نقض کننده حقوق بشر است.

پدرام فر گفت: نباید در مقابل این حرکت آرام بنشینیم، همه باید به این اتفاق را به خصوص در فضای مجازی اعتراض کنیم و این عمل قبیح آمریکا را در تمام مجامع عمومی بیان و با آن مخالفت کنیم و تا جایی که می‌توانیم روشنگری و اطلاع رسانی کنیم.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعا در محافل بین‌المللی و در قالب پیگیری‌های رسمی و همچنین در عرصه دیپلماسی عمومی این موضوع را مطرح می‌کند.

کد خبر 365091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.