توسعه گونه‌های گیاهی مقاوم در دستور کار است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمبود منابع آبی، توسعه گونه‌های گیاهی با توجه به آلایندگی هوای شهر در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به اینکه فضای سبز و درختان یکی از عوامل اصلی کاهش آلودگی هوا به شمار می‌روند، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز سرانه ۲۶ مترمربع برای تمام فضاهای در اختیار و غیر در اختیار شهرداری پیش‌بینی کرده و با قوت و قدرت از آن نگهداری می‌کند.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت منابع آبی اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی مؤثری در حال انجام است، افزود: از جمله اقدامات انجام شده کاشت گونه‌های مقاوم به کم‌آبی به ویژه به صورت دیم‌کاری است، از سال گذشته در برخی ارتفاعات مثل آرامستان باغ رضوان، گونه‌های مقاوم به کم‌آبی کاشته شد و در سال‌جاری نیز در ارتفاعات کوه‌های صفه و قائمیه این اقدام صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آبی، توسعه گونه‌های گیاهی با توجه به آلایندگی هوای شهر در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

مرتضایی‌نژاد با اشاره به روز هوای پاک، گفت: روز هوای پاک و احترامی که ما برای هوای تنفسی باید قائل باشیم تلنگری به این مهم است که هر کدام از شهروندان باید تا حد امکان از اقداماتی که باعث افزایش آلودگی هوای شهر می‌شود از جمله استفاده از خودروهای شخصی به صورت تک‌سرنشین برای انجام سفرهای روزانه خودداری کنند، شهرداری نیز در بخش فضای سبز باید اقداماتی انجام دهد تا شهروندان در هوای پاک نفس بکشند.

وی تاکید کرد: شهرداری به دنبال فراهم ساختن زیرساخت‌های مدیریتی برای انتقال آب همچنین کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم است تا ضمن حفظ سرانه فضای سبز، توسعه آن را نیز رقم بزنیم.

کد خبر 365089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.