ارتباط بین سیستم ایمنی و بیماری‌های قلبی عروقی چیست؟

محققان انگلیسی به تازگی نقش سیستم ایمنی افراد در ابتلا به فشار خون بالا را بررسی کردند که نتایج آن می‌تواند باعث کشف شیوه جدیدی برای درمان این بیماری می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میلیون‌ها نفر در دنیا مبتلا به فشار خون بالا هستند که مدیریت نادرست این وضعیت می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی شود. اما بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد که سلول‌های سفید خونی خاص، نقش مهمی در تنظیم فشار خون افراد بازی می‌کنند.

به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، کمبود فعالیت بدنی، رژیم غذایی نامناسب، کلسترول خون بالا و استرس برخی از متغیرهایی هستند که باعث افزایش آمار مبتلایان فشار خون بالا می‌شوند. محققان دانشگاه "Edinburgh" انگلستان به تازگی فاکتور جدیدی کشف کرده‌اند که نقش مهمی در ابتلا به فشار خون بالا دارد. به گفته آن‌ها نوع خاصی از سلول‌های ایمنی افراد را در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌دهد.

این بیماری حدود ۷۰ درصد از افراد بالای ۷۰ سال را مبتلا می‌کند. اما یافته‌های جدید محققان منجر به توسعه داروهای جدید برای بهبود بیماران مبتلا به فشار خون بالا می‌شود. محققان انگلیسی روی موش‌ها عملکرد یک نوع از سلول‌های سفید خون را با نام "macrophages" بررسی کردند.

نقش این سلول‌ها، شناسایی عوامل خارجی است که در اثر آسیب و عفونت ایجاد می‌شوند. همچنین سلول‌های ایمنی نقش قاتل بقایای سلولی که دیگر وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند بر عهده دارند.

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که میکروفاژها، مولکول‌های "endothelin" را که باعث تحریک رگ‌های خونی برای تنگ‌تر شدن می‌شوند، مصرف می‌کنند. به گفته محققان، میکروفاژها سطح این مولکول‌ها را در خون افراد کنترل می‌کنند و منجر به عملکرد راحت رگ‌های خونی و کاهش فشار خون افراد می‌شوند.

محققان دانشگاه Edinburgh با استفاده از داروهای کنترل فشار خون، ارتباط میان میکروفاژها و فشار خون افراد را بررسی کردند. یافته‌های جدید نشان می‌دهد داروهایی نظیر " cyclophosphamide" که سطح میکروفاژها را کاهش می‌دهند، منجر به افزایش فشار خون افراد می‌شود.

با توجه به تحقیقات جدید، پزشکان قادر شده‌اند افرادی را که در معرض فشار خون بالا قرار دارند، بهتر شناسایی کنند و روش‌های درمانی جدیدی برای این بیماری پیدا کنند.

کد خبر 365072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.