۱۰۰ کارتن خواب در اصفهان جمع آوری شد

رییس انجمن کارتن خواب های اصفهان گفت: تاکنون در شهر اصفهان ۱۰۰ نفر در گرم خانه اصفهان ساماندهی شده که برای بهبود شرایط این افراد نیازمند همکاری دستگاه های مسئول هستیم.

محسن انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ساماندهی بی‌خانمان‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش باران و برف اظهار کرد: حدود ۳ سال است که گرم خانه مردمی پایان کارتن‌خوابی در شهر اصفهان راه اندازی شده است؛ بر اساس مصوبه ای که در استانداری داشتیم قرار بود که ۱۴ دستگاه اجرایی در کنار این خیریه باشند تا کارتن‌خوابی را در اصفهان پایان دهیم، امروز باید یادآور شوم که هیچ دستگاهی به تعهداتش در این خصوص عمل نکرده است.

وی افزود: در حال حاضر همه هزینه‌های مرکز ساماندهی بی‌خانمان‌های اصفهان بر عهده مرکز خیریه است و به سختی نیاز این مرکز را تامین می کنیم؛ هیچ نهادی در شرایط بد اقتصادی حتی یک پرس غذا هم به این خیریه کمک نمی کند و حتی زمینی که قرار بود در اختیار این خیریه قرار گیرد، هنوز بلاتکلیف است.

رییس مرکز خیریه پایان کارتن‌خوابی با بیان اینکه تاکنون یک هزار نفر در مرکز پایان کارتن‌خوابی پذیرش شده است، تصریح کرد: تعداد زیادی از آنها شرایط بهتری را با درمان و یا رفع مشکلات مالی پیدا کرده‌اند و به سروسامان رسیده‌اند، اما همچنان در این شرایط آب و هوایی هستند افرادی که نیاز به کمک دارند و دستگاه‌ها کوتاهی کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر در گرم خانه حضور دارند که از این تعداد حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر زن و ۷۰ نفر مرد هستند؛ با این وجود با حساسیت زیادی پذیرش می شوند و تعداد زیادی از آنها نیاز به حمایت و ماندن بیشتری دارند.

انصاری در خصوص شناسایی این افراد گفت: محل نگهداری بی خانمان‌ها مشخص است و این افراد می‌دانند که باید به این مرکز مراجعه کنند، تعدادی نیز توسط دیگر سازمان ها  به مرکز ارجاع داده می شوند.

کد خبر 365028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.