مطالبات مناطق شهرداری در تنظیم بودجه لحاظ شود

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان گفت: بهتر است مدیران شهرداری اهتمام ویژه‌ای نسبت به برنامه‌ریزی بر اساس اطلاعات دقیق داشته باشند و باید مطالبات مناطق شهرداری در تنظیم بودجه لحاظ شود.

امیراحمد زندآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر لزوم تبادل نظر کمیسیون‌های مرتبط در شورای شهر اصفهان اظهار کرد: زمانی که مدیران مناطق و معاونانی که به طور میدانی در مناطق فعالیت می‌کنند در جلسات مشترک حضور پیدا کنند مسائل مختلف مطرح می‌شود و با استفاده از نظرات افرادی که مستقیم با مشکلات، چالش‌ها و نواقص روبه‌رو هستند همفکری خوبی ایجاد می‌شود و راهکارهای مختلفی هم در این‌گونه نشست‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بهتر است مدیران شهرداری اهتمام ویژه‌ای نسبت به برنامه‌ریزی بر اساس اطلاعات دقیق داشته باشند، اظهار کرد: باید مطالبات مناطق شهرداری با شناسایی افراد مرتبط با مردم صورت بگیرد و نظرات این دسته از کسانی که با مردم و چالش‌ها بیشتر در ارتباط هستند لحاظ شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان در خصوص نظر معاونان ترافیک مناطق ۱۵ گانه شهرداری مبنی بر دخیل نبودن نظرات آن‌ها در بودجه‌نویسی گفت: با احتمال کم شدن بودجه ترافیکی سال ۹۸ در مناطق مختلف معاونان ترافیک مناطق اقرار می‌کنند افرادی که خودشان در عرصه حمل‌ونقل فعالیت می‌کنند در تعیین سهم بودجه نقشی در تصمیم‌گیری‌ها نداشتند.

وی افزود: با توجه به اینکه بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان هنوز تصویب قطعی نشده و تنها در حد ارائه و تعیین رقم بوده ، اگر سایر کمیسیون‌ها مانند کمیسیون حمل‌ونقل این تدبیر را به خرج دهند که جلساتی با افراد مختلف شهرداری داشته باشند، قطعاً نتایج بهتری برای امر بودجه‌ریزی عاید می‌شود.

زندآور با اشاره به اینکه در شهرداری همه باید درگیر کار باشند و مسائل را رصد کنند، تصریح کرد: بهتر است به سمت برنامه‌محوری و خرد جمعی پیش رفته و به طور مشورتی امور را پیش ببریم و از برنامه‌های روتین تکراری پرهیز کنیم و برنامه‌ها را به سمت قانومندتر شدن پیش ببریم.

وی در خصوص برخی اظهار نظرها مبنی بر احتمال کاهش بودجه شهرداری اصفهان افزود: اگر بودجه سال جدید اعداد و ارقامش کمتر شود و با سال قبل متفاوت باشد دلیلی برای کار نکردن یا کمتر کار کردن نیست و مباحث کلان در مدیریت شهری مثل مترو، خرید اتوبوس، ترمیم، بهسازی و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده همچنان در دستور کار هست و همه اینها انجام می‌شود.

وی در خصوص کاهش بودجه مناطق شهرداری اظهار کرد: اگرچه با توجه به شرایط اقتصادی بودجه کم شده اما باید در این وضعیت بودجه‌ها را هدفمند کرد و در این برهه حساس اقتصادی متورم، باید احتیاط و صرفه‌جویی کنیم و این اقتصادی کار کردن به معنای کم کردن فعالیت‌ها نیست.

زندآور با تاکید بر اینکه باید بتوان با بودجه کمتر خدمات بهتر ارائه داد، گفت: البته بودجه شهرداری اصفهان کاهش پیدا نمی‌کند و در مجموع امسال تصمیم داریم بودجه شهرداری اصفهان را از عدد سه هزار میلیارد به سه هزار و ۳۰۰ یا چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد در قالب اوراق مشارکت و... افزایش دهیم و اینها نشان‌دهنده این است که می‌خواهیم کار کنیم و نمی‌خواهیم از سطح کار کم کنیم اما لازم است در برخی موارد اولویت‌بندی شود و در برخی قسمت‌ها که قیمت اجناس بالا رفته تا حدودی باید دست نگه داشت و در قسمت‌های دیگری فعالیت را ادامه داد و این دلیل بر کار نکردن نیست البته کارها پیش می‌رود اما بهتر است با دقت نظر بیشتری فعالیت کرد.

کد خبر 365003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.