تپش قلب ۸۰ میلیون ایرانی برای ۱۱ نفر

با مشخص شدن صعودکنندگان به نخستین مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، در روز نخست مرحله یک هشتم نهایی، شش تیم به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، فردا –یکشنبه ۳۰ دی ماه- با سه دیدار پیگیری می‌شود که در نخستین دیدار، تیم ملی فوتبال اردن به مصاف ویتنام می‌رود؛ این بازی در حالی از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه باید در ورزشگاه آل مکتوم برگزار شود که ویتنام در مرحله گروهی با یک بُرد مقابل یمن و فقط با سه امتیاز به‌عنوان تیم سوم گروه D به این مرحله صعود کرده است و از طرف دیگر اردن به عنوان صدرنشین گروه B و با هفت امتیاز راهی این مرحله شده است.

گذر از سد جنگجویان ویتنامی برای ساختن افتخار

حضور عامر شفیع با سه کیلین شیت در دور گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به عنوان سنگربان اردن می‌تواند از نکات حائز اهمیت این بازی باشد؛ تیم ملی اردن از آخرین بازی خود مقابل فلسطین فقط یک امتیاز به‌دست آورد در حالی که تیم ملی ویتنام با دو گل از سد یمن عبور کرد و به واسطه همین بُرد راهی دیدار با اردن شد؛ این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که در دو بازی آخری که رودروی یکدیگر قرار گرفتند، امتیازات را با هم تقسیم کردند.

در جدول رده‌بندی فیفا، ویتنام با هزار و ۲۲۹ امتیاز در مکان صدم و تیم ملی اردن با هزار و ۱۹۶ امتیاز به صورت مشترک با کره شمالی در جایگاه صد و نهم جدول قرار دارند.

تایلند به دنبال انتقام از چشم بادامی‌ها

در دیدار دوم مرحله یک هشتم نهایی، تیم ملی فوتبال تایلند باید به مصاف تیم ملی چین برود؛ این بازی در حالی فردا (یکشنبه) از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه هزاع بن زاید برگزار می‌شود که تایلند با چهار امتیاز به‌عنوان تیم دوم گروه A راهی مرحله یک هشتم نهایی شده و باید با چین، تیم دوم گروه C که با شش امتیاز به این مرحله صعود کرده، بجنگد.

حضور یو دابائو، بازیکن دو گُله چین در این بازی، مطمئناً نقطه قوتی برای خط حمله نسبتاً خوب چین است؛ تیم ملی چین در آخرین بازی خود با نتیجه دو بر صفر مغلوب کره جنوبیِ صدرنشین گروه C شد در حالی‌که تایلند در آخرین بازی خود با امارات میزبان جنگید و اجازه نداد اماراتی‌ها بیشتر از یک امتیاز به‌دست آورند؛ در دو بازی آخری که این دو تیم رو در روی یکدیگر بازی کرده‌اند، چین توانسته به ترتیب با دو و سه گل تایلند را شکست دهد.

در جدول رده‌بندی فیفا، چین با هزار و ۳۱۷ امتیاز در رده ۷۶ و تیم ملی تایلند با هزار و ۱۶۰ امتیاز در جایگاه ۱۱۸ جدول قرار دارند؛ در صورت برنده شدن تیم ملی ایران در مقابل عمان، برنده این بازی در مرحله بعدی رقیب ایران خواهد بود.

هشتاد میلیون قلب ایرانی در مقابل چهار میلیون قلب عمانی

در بازی سوم مرحله یک هشتم نهایی که برای ایرانی‌ها خیلی مهم است؛ شاگردان کارلوس کی‌روش باید به مصاف تیم ملی فوتبال عمان بروند؛ این بازی از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه محمد بن زاید، همان ورزشگاهی که ایران در آن یمن را پنج گُله کرد و عمان نیز با سه گل ترکمنستان را مغلوب خود کرد، برگزار می‌شود؛ ایران با هفت امتیاز به عنوان سرگروه D و عمان با سه امتیاز به عنوان تیم سوم گروه F راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

حضور ایران به عنوان دومین خط حمله قدرتمند مرحله گروهی جام ملت‌ها و همچنین دروازه‌بان با استعدادی مثل علیرضا بیراوند، مطمئناً خبر از اتفاقات خوبی برای تیم ملی ایران و میلیون‌ها ایرانی دارد؛ تیم ملی فوتبال ایران امتیازات بازی آخر خود در مرحله گروهی را با عراق تقسیم کرد در حالی‌که عمان با سه گل تنها بُرد خود را در مرحله گروهی مقابل ترکمنستان قعرنشین رقم زد.

در جدول رده‌بندی فیفا، در حالی‌که ایران با هزار و ۴۸۱ امتیاز در رتبه ۲۹ جهان و اول آسیا قرار دارد، عمان با هزار و ۲۹۵ امتیاز روی پله ۸۲ ایستاده است.

کد خبر 364998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.