دوپینگ در پرسپولیس دردسرساز شد

بازیکن دوپینگی اسبق پرسپولیس به تازگی با تیم سوون سامسونگ به توافق رسیده بود اما تیم کره‌ای به‌دلیل سابقه دوپینگ این بازیکن ایرانی، قراداد وی را فسخ کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داستان از بازی گل‌گهر سیرجان با پرسپولیس شروع شد؛ پس از آن بازی، جواب تست دوپینگ شهاب زاهدی، بازیکن پرسپولیس مثبت شد و ادامه فعالیت‌های ورزشی این بازیکن که توسط علی دایی به تیم بزرگسالان پرسپولیس منتقل شده بود منوط به رأی کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون برای این بازیکن قوچانی شد.

در اواخر اسفند ماه ۹۳ کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون شهاب زاهدی، بازیکن تیم بزرگسالان باشگاه پرسپولیس را به علت استفاده از ماده ممنوعه از گروه استروییدهای آنابولیک به مدت دو سال از فعالیت‌های رسمی مرتبط با فوتبال محروم کرد.

زاهدی در مرداد ماه ۹۵ بعد از برطرف شدن پیش از موعد محرومیتش، به تمرینات پرسپولیس بازگشت و امیدوار بود تا فرصتی برای اثبات توانایی‌هایش به دست آورد و اعتماد برانکو را به خود جلب کند.

زاهدی که در نیم فصل نخست از سوی برانکو ایوانکوویچ بیشتر به عنوان بازیکن نیمکت‌نشین مورد استفاده قرار می‌گرفت و فقط در دیدار جام حذفی مقابل قشقایی شیراز برای این تیم به میدان رفته بود، با تصمیم کادرفنی و مدیریت باشگاه و با توجه به درخواست همتای خود در ماشین‌سازی به صورت قرضی راهی تبریز شد تا فرصت بیشتری برای بازی کسب کند.

با سقوط ماشین‌سازی به دسته اول لیگ آزادگان، زاهدی راهی باشگاه شد تا توافق آن‌ها برای حضور در تست فنی چند تیم اروپایی جلب کند؛ مسئولان باشگاه هم با توجه به ترافیک موجود در خط حمله و خریدهای آینده در این پست، موافقت خود را با حضور این مهاجم آینده‌دار در تست فنی چند باشگاه اروپایی اعلام کردند و مجوز مورد نظر را در اختیارش قرار دادند.

بالاخره شهاب زاهدی، بازیکن تیم‌های پرسپولیس و ماشین‌سازی تبریز در اواخر مرداد ماه ۹۶ به‌عنوان جدیدترین لژیونر فوتبال ایران شناخته شد؛ او پس از توافق با تیم IBV ایسلند راهی این کشور شد تا ادامه دوران بازیگری خود را در این تیم سپری کند.

بازیکن دوپینگی پرسپولیس دوران خوبی را در ایسلند طی کرد و حتی به‌عنوان برترین بازیکن ماه ایسلند هم دست یافت؛ وی در نخستین فصل حضورش برای تیمش ۱۴ گل به ثمر رساند و عملکرد خوبش در تیم ایسلندی باعث شد تا کادر فنی و مدیریت باشگاه تصمیم به تمدید قرارداد وی بگیرند.

طی روزهای اخیر شایعات زیادی درباره عضویت یکی از مهاجمان ایرانی در تیم سوون سامسونگ کره جنوبی شکل گرفته بود؛ در نهایت با توجه به اینکه زاهدی در فصل جاری لیگ ایلسند ۱۴ بازی و ۴ گل به نام خود ثبت کرده بود، طی مذاکراتی –۲۶ دی ماه- دوباره به فوتبال آسیا برگشت.

سوون سامسونگ کره جنوبی در ویترین افتخارات خود ۲ قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را دارد ضمن اینکه در کی‌لیگ کره جنوبی هم بازی می‌کند؛ از نکات جالب در مورد این تیم کره‌ای می‌توان به بازی این تیم فوتبال با کاشیما آنتلرز اشاره کرد که در یک بازی بسیار جذاب مقابل سوون سامسونگ به تساوی سه بر سه رسید و با توجه به برتری در بازی رفت موفق شد به‌عنوان رقیب پرسپولیس ایران راهی فینال شود.

زاهدی که در سه فصل اخیر برای تیم ایسلندی IBV بازی کرد، چند روز پیش با باشگاه سوون سامسونگ قرارداد امضا کرد اما این باشگاه اکنون با انتشار بیانیه‌ای، خبر از لغو این قرارداد داد.  

در این بیانیه آمده است: " قرارداد زاهدی با توافق دو جانبه به پایان رسید؛ پس از اینکه مشخص شد او پیش از این به دلیل استفاده از مواد غیرمجاز، به دلیل دوپینگ با محرومیت روبه‌رو شده بود. " 

این مهاجم سابق پرسپولیس بعد از فسخ قرارداد با سوون، در گفت‌وگویی کوتاه گفت: " بعید است بتوانم با این شرایط، در تیم دیگری در کره جنوبی بازی کنم. "

حال با این شرایط باید منتظر ماند تا ببینیم این بازیکن قوچانی به ایسلند باز می‌گردد یا به مقصد دیگری فکر می‌کند.

کد خبر 364959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.