به وعده‌های آمریکا و اروپا دلخوش نباشید

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: دلخوش بودن به یاری آمریکا و اروپا نظریه‌ای شکست خورده است که بطلان آن بارها ثابت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تصریح کرد: عدالت از مهمترین ارکان حکومت و ملک‌داری است که قرآن کریم هم به آن اشاره می‌کند و حضرت علی(ع) نیز در همه دوران زندگی تلاش کردند تا الگوی کاملی از عدالت اسلامی را ارائه کنند.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در مسند قضاوت و داوری بین مردم بهترین نمونه‌های داوری را ارائه کردند و این مسئله باید الگویی برای همه قضات و دادگاه‌ها باشد.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه عدالت از ویژگی‌های قضات، فقیهان و همه افرادی است که بین مردم داوری می‌کنند تأکید کرد: اگر کسی عقاید سیاسیش با ما اختلاف دارد باید از ظلم به او خودداری و تلاش کنیم تا او را جذب کنیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان امام خمینی(ره)، یادآور شد: انقلاب اسلامی هدیه‌ای از طرف خداوند است که به مردم ایران عطا شد، بنابراین باید از آن دفاع کنیم.

 وی اضافه کرد: بسیاری از افراد با یک جلسه ملاقات با امام راحل(ره) به اسلام گرایش پیدا کردند، زیرا ایشان در مدت ۳۰ سال حضور در درس اخلاق و پس از سال‌ها مراقبه توانستند بر هوای نفس خود غلبه کنند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا مردم از انقلاب فاصله بگیرند و برای رسیدن به این هدف از فضای مجازی و روزنامه‌های خارجی استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی تأکید کرد: انقلاب اسلامی تنها یک حادثه منطقه‌ای نیست. مقاومت مردم، وحدت و همبستگی بین اقشار مختلف جامعه عامل پیروزی این رویداد بود که در تاریخ دنیا ثبت شد.

وی یادآور شد: باید مشکلات مرم را حل کنیم. مطالبات مردم حق است و مسئولان باید با تلاش جهادی حقوق آن‌ها را پرداخت کنند.

اما جمعه شهرضا با بیان اینکه مردم بهترین جوانان خود را تقدیم انقلاب کردند و با جانبازی و ایثارگری از ارزش‌ها دفاع می‌کنند، تصریح کرد: مردم هرگز از موضع انقلابی خود عقب‌نشینی نکرده‌اند، اما مسئولان هم باید تلاش کنند تا رضایت آنان را جلب کنند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به در پیش بودن برگزاری جلسه دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در کشور لهستان یادآور شد: آمریکا با تحریم‌های گسترده قصد دارد در برابر انقلاب ایستادگی کند و در این شراط بهترین راه مقابله طبق فرموده مقام معظم رهبری آن است که به توانمندی داخلی تکیه و از استعداد جوانان استفاده کنیم.

وی با اشاره به سفر اخیر مایل پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای منطقه خاورمیانه تأکید کرد: این سفر بار دیگر نشان داد که آمریکا همچنان نقشه ایران هراسی را دنبال و کشورهای اروپایی هم با آنان همکاری می‌کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه آمریکا و انگلیس دشمنان تاریخی ملت ایران هستند تصریح کرد: برخی افراد پس از خروج آمریکا از برجام به حمایت کشورهای اروپایی چشم داشتند، اما امروز متوجه می‌شویم که این کشورها نیز حامی آمریکا هستند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه همه افراد وظیفه دارند با بیان تاریخ انقلاب و دستاوردهای آن با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنند تأکید کرد: دلخوش بودن به یاری آمریکا و اروپا نظریه‌ای شکست خورده است که بطلان آن بارها ثابت شده است.

کد خبر 364944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.