مطالبات ۵۰ میلیارد تومان قطعه‌سازان گلپایگانی کمرشکن است

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات قطعه‌سازان گلپایگانی به حدود ۵۰ میلیارد تومان رسیده است و این مطالبات کمر قطعه‌سازی را شکسته و به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان، ناخواسته به تعدیل نیرو روی آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار در جلسه بررسی مشکلات صنایع شهرستان اظهار کرد: صنایع پلیمر، خودرو سازی، صنایع لبنی و تبدیلی و آلومینیوم شهرستان برند کشوری دارد.

وی گفت: عمر صنعت پلیمر کوتاه است، عمر صنعت آلیاژ آلومینیوم ۱۰ سال نیست، اما پنج یا شش شرکت آلیاژ آلومینیوم در شهرستان فعال است و کیفیت لبنیات گلپایگان سبب برند آن است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل زیست محیطی دراین شهرستان اولویت نخست است و به همین دلیل اجازه احداث صنایع آب بر یا آلاینده داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: تالاب شور گلشهر سال ۵۹ زهکشی شده بود در سال جاری با مطالعاتی که دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شده است قرار داد برای زهکشی آن بسته شده است و آبگیری شد.

بختیار اظهار کرد: در گلپایگان حدود ۷۰ درصد قطعات موتور تولید می‌شود و ظرفیت مونتاژ موتور در شهرستان وجود دارد.

وی گفت: مطالبات قطعه سازان گلپایگانی به حدود ۵۰ میلیارد تومان رسیده است و این مطالبات کمر قطعه سازی را شکسته و به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان، ناخواسته به تعدیل نیرو روی آورده‌اند، هرچه زود تر این مطالبات باید پرداخت شود.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که "دیارخودرو" نیاز به سرمایه گردش با دستور ویژه وزیر دارد افزود: تا اول فروردین ماه سال ۹۸ مهلت برای استانداردسازی "دیارخودرو" کافی نیست و مهلت یکساله برای رعایت کیفیت کار نیاز است.

وی گفت: تفاهمنامه‌ای در قالب بازسازی و توسعه صنعت و سرمایه در گردش و طرح‌های صنعتی و نیمه صنعتی به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان بسته شده است که خواستار قرار دادن سهمی برای صنعتگران گلپایگان با اهداف تفاهمنامه هستیم.

بختیار گفت: حدود ۱۵ سال گذشته در گلپایگان پلوس با تعداد ۶۰ هزار تولید می‌شده، باید صنایع دفاع به "سایپا پلوس" کمک کند.

وی تصریح کرد: انتقال شرکت "زرفنر" به گلپایگان دو توجیه اقتصادی دارد. اگر تنها زمین کرج را بفروشد ۴۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش همراه دارد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم مشکلات صنعتگران حل شود تا شاهد صنعتی پویا و فعال در گلپایگان باشیم و تحول بزرگی در صنعت شهرستان رخ دهد.

کد خبر 364912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.